Jag har monterat många olika fabrikat av takbågar och boxar på kunders begäran men är helt övertygad om att Thule ligger i absolut framkant när det gäller form och funktion Monterade Thule Wing Bar Edge på Toyota Aurisens rails och en Thule Vector Alpine box den höll tyst och funkade perfekt På Fiat Abarthen hade jag också Thule Wing Bar Edge bågar och en Thule Force Small folierad i winter camo bara för att det såg coolt ut Väntar på ett cykelställ till dragkroken och en uppsättning Thule Wing Bar Edge 3 st från Thule till min ID.BUZZ men kommer bara montera dom bakersta två och min lilla camo Thule box
Frågar du mig så finns det bara Thule och även anledningen att Volkswagen valde att leverera både Tiguan och Passat kombi med Thule takbågar och boxar för några år sedan Ja visst finns det billigare men det är IMHO inte värt besväret när dina prylar ligger utspridda längs E4an kolla in deras websida där finns allt man kan önska sig
En takbox jag kan rekommendera är Calix Nordic Premium Loader då den inte påverkar förbrukningen allt för mycket och är rätt låg. Det negativa är att den är i det högre prisspannet.