Vf åker man till tesla då? Jo för tillgängligheten och priset. Likt den urgammla debatten mellan iphone och android ![]()
Gammal vana. Det är dit man ska åka säger folk på internet ![]()
Om du bara tänker tillbaka på alla ständiga frågor om “Vilken app ska jag använda?” så är svaret nästan alltid Ionity eller Tesla, det är få som säger “tillverkarens egna” ![]()
Jag och hustrun har testat de flesta stora laddnätverk på långresor och slutsatsen är supertydlig. Tesla funkar nästan alltid bara ett fel så här långt och det var i början så kanske användarfel. Alla andra nätverk har strulat på lite olika sätt. Ibland tar det bara lång tid innan laddningen startar. Ibland får man försöka betala fler gånger, ibland avbryts laddningen och ibland är det kö.
Obs klart ovetenskapligt test utan egentligt värde då vi har testat med en enda bil, C 40 2024, bara 40-talet laddningar varav runt 10 icke-Tesla.
Merparten på helgresor runt 80 mil på en två dagar. Och bara Tesla i norge
Ni använder inte Volvokortet då utan försöker med appar/kortbetalning?
Vi kanske gjorde fel men vi beställde kortet på nätet och när vi fick hem det lade in Volvo
kortet i appen enligt instruktion.
Fick det aldrig att fungera
Såklart inte läge att gå in i “felsökningsläge” nu men jag körde med Volvokortet i 1,5 år och har efter det kört med BMW-kortet i 2 år. Jag ser inte hur det kan vara enklare att hålla på med appar, oavsett app, vs att bara blippa ett kort. Men om det strular vid uppsättning så förstår jag att man inte använder det ![]()
Den här kreativiteten och innovationskraften är ändå imponerande. Gång på gång stöter Tesla på problem, och så hittar man lösningar.
Men nu tror jag inte det är långt kvar innan utbyggnaden av laddningsnätverket når en vägg. Då blir det nog påtagligt för oss Tesla-ägare (och andra elbilsförare som nyttjar nätverket) att antal elbilar ökat mycket mer i förhållande till mängden snabbladdare.
Det är tur att EU enats om CCS-standarden.