Tesla Superchargers till Växjö

Det är sedan tidigare känt att Tesla skall öppna sina Supercharger-laddare i handelsområdet Samarkand i Växjö. Nu ser det ut att vara på G och vi hoppas att “Kalle” gräver på bra så det kan öppna som som planerat under Q3.


Bilderna postades först i Facebookgruppen Elbilsladdning Sverige.

1 gillning

Tesla gör så mycket rätt i expansionen av sitt laddnätverk. Pricket över i:et sedan är när V4-laddarna blir standard vid nybyggen, då kommer så många fler kunna ladda bekymmersfritt.

1 gillning

Ja, det skulle vara trevligt om dom kom med V4-laddarna snart. Att fortsätta installaera stolpar med korta kablar när många bilar inte är anpassade för det är tråkigt. Hade gärna haft en skärm också så man såg aktuellt pris, extra viktigt hos Tesla som har olika prissättningar jämt och ständigt :slight_smile:

Det skulle vara intressant att se siffror på hur mycket tesla tjänade på att öppna SuC för alla…
För jag tror inte folk väljerbort Tesla bilen bara för att SuC är öppet för alla nu… Något som många pratade om i början av öppningen.

Nej Tesla har ju aldrig sålt så många bilar som tidigare.

1 gillning

Från Teslas senaste kvartalsrapport, här ingår SuC. Q2 2022 så öppnade dom upp. Så nu går SuC med vinst och bilar säljer som smör. ”Det går bra nu” som Petter skulle sagt!

1 gillning

Man känner sig lite som en utböling varje gång man laddar på tesla med en icke tesla… Känner ni lika

Numera är det så många nya Tesla-användare så de är lika rädda för dig som du är för dem :slight_smile:

2 gillningar

Efter jag sovit på ämnet… Kan det vara också att fler och fler SuC 4free bilar försvinner från vägarna?. Därför tjänar de mer och mer.

Vi har fortfarande free SuC på vår modellX… Det är synd man inte kan köpa den funktionen längre.

Eftersom jag tillhör det gamla gardet som körde Tesla innan de flesta ens visst vad det var så är det så inrotat fel att ladda annat än Tesla på SuC