Tibber + E-tron 50 = sant?

Hej,

Skaffat Tibber idag, har kopplat min Zaptec Go laddare till det som kallas för PowerUps i appen men hur ansluter jag min Audi e-tron 50 årsmodell 21?

I ”koppla elbil” hittar jag alternativet integrerade/icke integrerade bilar. Väljer jag integrerad (rätt?) syns inloggning mot Audi, får bara felmeddelande och ”försök igen” trots rätt lösen/anv namn. Bland icke integrerade bilar finns bara q4 och a3:an? Vad ska jag göra?

Har du provat döda Tibber-appen helt och försöka igen?

Annars kan du strunta i att integrera bilen mot Tibber och istället köra manuellt. Så gör jag med min Polestar. Jag ställer batterinivån manuellt i Tibber vilket gör att jag dessutom kan kompensera för annan förbrukning vilket inte Tibber har koll på. Blir även smidigt att smartladda andra bilar med lite enkel matematik.

Döda som i att starta om appen? Ja, får samma svar av appen. Visst ska etron kunna interagera med Tibber?

Hur ställer jag in batterinivån manuellt via Tibber?

Jadå, min är inkopplad.

Du ställer in batterinivån manuellt genom att lägga in en offline-bil. Men det skall inte behövas med Audin.

Jag minns inte hur jag gjorde, men du ska kunna lägga till en generisk bil och ange batterikapacitet. Då behöver Tibber inte kunna prata direkt med din bil vilket också ger fördelen att du inte behöver dela med dig av inloggningsuppgifter till bilen med Tibber.