Toyota bz 2026 Europa versioner?

Hittade en bra video (bortse från den löjliga fluktaren) som kanske visar lite bra skillnader mellan 2025 bz4x och den tänkta kommande 2026 bz.
Kommer den till Europa med det som visas i prototypen så kan den bli bra tror jag. Särskilt om det också kommer en Touring variant på den uppgraderade bz.
Tydligt denna är tänkt för USA marknaden, men förutom Tesla kontaktvarianten, så hoppas jag i övrigt det kommer med laddluckan där och det övriga borttagna svarta glansplastiga utseendet även i en Europa version.

Någon som vet mera med planerna av Toyota bz och ev. Touring utförande för Europa?

Edit: Såg att den kommande touring varianten av bz4x som planeras komma till Europa mitten av 2026, åtminstone har snarlik inredning som prototypen, men har kvar svartplast invändigt och utvändigt, så förhoppningsvis gör man en hel del ändringar på kommande modeller av bilarna för Europa.

Innan vi köpte elbil till hustrun (fredags) kollade jag på BZ och säljaren sa att faceliften kommer till vintern. Kan beställas redan.
Om den är lika bra som den i USA, vet ej.
Föll dock på utseendet som hustrun dissade. Värst inne enl mig så den i rätt lack ser ok ut i trafiken.
Hon valde mellan C40 och i4. iX och EQE gick bort pga storleken men hade varit hennes top pick.

Ja det är lite lurigt att veta om det är facelift på bz4x enbart, eller om det kommer en facelift som förutom nya förändringar också byter namn till bz.
Verkar helt klart gå åt rätt håll om Toyota fortfarande inte är helt där ännu. Touringmodellen tror jag annars är den mest intressanta för oss kombiälskande svenskar gissar jag. Blir intressant se hur de prissätter den kommande bz4x versionen jämfört med ID.7 Tourer.

Synd att interiören fortfarande är superrörig och ologisk.
Den ska enl toyotahandlaren vara runt 500k, med en ny liten elbil på G för 300k och mellanklassare för 400k under nästa halvår. Fick modellnamnen men de är ej intressanta så lade inte dom på minnet.

Inte bara interiören som är rörig. Tänker mest på namnen och att de nästan gör nya bilar med samma namn som de tidigare modellerna. Toyota verkar ha en fix ide på att ha kryptiska modellbeteckningar :slight_smile:
Intressanta uppgifter angående priser och stämmer de så är det ju hyfsat. Själv hade jag gissat på startpris 550k+ för faceliften och kommande touring närmare 600k.

En av modellerna som kommer 2026 är Toyota C-HR+, inte att förväxlas med tidigare C-HR.

Oklart, minns inte. Som sagt, röriga namn = ingen kan hålla reda på dom.

I listan på saker jag bryr mig om när jag köper bil så ligger “har ett logiskt namn” vääldigt långt ner :wink:

Självklart är det viktigast att bilen byggtekniskt är tydlig och bra, men det skadar ju inte att vara konsekvent och tydlig med namnen, om man vill göra reklam eller recensera en bil. Fråga @Esse m fl. om inte namnen har betydelse vad gäller Audi som ett annat exempel. personligen slänger jag mig hellre över en bil som har tydlighet rakt igenom, än en som verkar ha svårt att bestämma sig både med namn och inredning m.m :slight_smile:

1 gillning

Idiotisk namn men . Så många gånger man har hört och läst om den , deras första elbils namn . Upprepat och inpräntat till den milda grad , att det blev lite gratis reklam på något sätt kanske ? En familj i grannskapet har en bZ4X och en RAV4 laddhybrid på uppfarten. Förnuftiga människor var min första tanke . Andra tanken var , undrar hur deras transportbehov och vanor ser ut ? . Tredje tanken var , vilka rejäla bilar på uppfarten jämfört med min lilla plutt ” vill ha ” .

Ja fast nu ska den ju heta bz, eller är det bara i vissa länder, eller vad/vilka facelift versioner ska heta bZ4X alternativt bz då de släpps nästan samtidigt. Rörigt värre, men bilen/bilarna kan förstås vara bra för det oavsett vilken beteckning de har :slight_smile:

Det är också en kampanj som drivits av biljournalister att “låtsas” ha svårt att komma ihåg 3 bokstäver och en siffra i, vadå, 4 år nu?

Väldigt uttröttande att höra samma 2-minutersspiel varje gång bilen kommer på tal. Det fanns en poäng en gång, men inte de senaste 2 åren skulle jag säga.

Det är faktiskt bara precis lika krångligt som Volvos modellbeteckningar fast med ett X istället för 0, och bara en endaste liten modell att hålla reda på utanför Kina istället för Volvos uppsjö.

Där kan du helt klart ha en poäng. Kanske är en medveten strategi från Toyota för det ger ju extra reklam :slight_smile: