Tråd med bra privatleasing-erbjudanden

Verkar rimligt med tanke på att kostnaden för vinterdäck är ca 700kr per månad. Är det en lagerbil årsmodell 2025 kanske det går att hitta 500kr billigare per månad. Men det verkar som VW lyckats kränga iväg de flesta bilar av den årsmodellen så jag tror inte det blir någon prisdumpning inför kommande bokslut. Glöm inte att addera nybils-garanti för tredje leasing-året

Fick svar: *nybilsgarantin är två år men vagnskadegarantin är fortfarande 3 år.
*

Fick erbjudande om 6621 kr / mån utan vinterdäck.
Då känner jag det är värt att ha det med, vanligtvis skulle jag rekommendera att köpa egna då säljaren tar duktiga tillägg.

Helt rätt, både Skoda Enyaq och VW har gått bra, speciellt deras kampanj för VW D.7 Tourer Pro SWE. Detta är en bil som är färdigbyggd och på väg till butik.

Black Friday, tror ni det kommer något där kopplat till PL?

Nu erbjuds ID. 4 för 4.995kr/mån inkl vinterhjul och service, 1000mil/år bara men ändå, inte så pjåkigt.

Fram till 31 dec.

Verkar som 4 995kr/mån är den magiska nivån nu på privatleasing av mellanstora elbilar.
Blir intressant att se om dessa nivåer hamnar på 4700kr nu nästa år då man får en ny grupp av kunder att locka. Tänker då på den nya EU bonusens nivå att få bidrag som nu är på EU bordet för beslut. Jag menar det kanske kan vara värt vänta på en ytterligare sänkning av privatleasing även för de som inte kan ta del av bonusen om förslaget godkänns!

Nu är inte detta PL, men man ka detta i åtanke

I ett fall borde man ju yrka på kontraktsbrott för leasinggivaren, det är ju den som äger bilen. Det är ju den som tagit på sig att bistå med en bil mot en månadshyra, om man inte har tillgång till bilen lär det ju bara nån form av kontraktsbrott.

Tyvärr inget nytt, är väl x antal artiklar i månaden i olika medier om leasing och privatleasing bilar som varit problem med och där man får betala oavsett till leasingbolaget (med högre vikt på privatleasing) och inget specifikt med VAG utan gäller alla bilmärken. Orkade inte läsa tråden men min erfarenhet av leasing är ändå att bilfirmor varit hyffsat serviceminded för att behålla kunden. Min sämsta erfarenhet var faktiskt Volvo men det var 15+år sedan så är väl preskriberat nu.

Explorer Long Range | Business Edition

1500 mil

4995 kr / mån

Plus 600 för vinterdäck.

Någonting säger mig att det finns en paragraf i villkoren som reglerar just detta.

Cupra Born, drygt 3800 kr/mån för 1000 mil år och 10k FFH. Inkl. vinterhjul.

TCO med försäkring, 10k FFH hyra, uppläggningsavgifter, etc, verkar hamna på ca 4400 kr/mån.

Det känns rätt skapligt för en bil med WLTP på 425km, Cupra Connect, serviceavtal för 3 år.

Är lite sugen… dock såklart bättre TCO att behålla den 2017 diesel jag funderar på att ersätta med Cupran.

2 gillningar

Cupra Born 4195 kr i månaden utan 10000 kr kontant. VW ID3 5995 kr i månaden . Är då VW dyr ? . Nej säger jag , då det blir kostnaden om man skulle köpa bilen kontant och ha den i tre år . Den kostar 469000 kr ny och Cupran 485000 kr . Det är Cupran som är snorbillig . Tydligt att privatleasing marknaden är väldigt dopad . Man får allt vara extremt duktig på att pruta , om man ska matcha privatleasing vid köp . Ingen ränta medräknad ! Hur mycket fick den som bytte in bilen på blocket för 275000 kr med 2500 mil för bilen i inbyte ? . Bilfirmor har ganska stora påslag på bilarna i hallen .

Den bilen är med största sannolikhet en privatleasing och ägaren/brukaren släppte bara bilen och nycklarna inget inbytespris på den Min erfarenhet med VW ÅF är att dom bara sparar dom bästa med mest utrustning av privatleasingbilar till begagnatgolvet resten gick tidigare ofta på export men nuförtiden till mindre fristående handlare Min privatleasing ID.3 Pro 1st Edition med en hel del övermil (eftersom ID.BUZZ leverans blev 3 månader försenad) såldes vidare till en Dansk handlare för 230K

Från årsskiftet slutar VW ÅF (vet inte hur det är med resten av VAG ÅF) med agentmodellen där Volksvagen satte fasta priser och med en vinst till ÅF på 8000/levererad bil lite beroende på modell det skulle täcka lokaler personal och del av annonsering nu återgår man till att det igen finns prutmån på bilarna och är man duktig på att förhandla kan det löna sig speciellt vid kontantköp eller med egen finansiering

1 gillning

Du hittar 2025 Born för dryga 300k beg. DET är det bästa köpet.
Jag köper alltid demobilar eller max 1år gamla. Då får man “ny” bil och klart lägre pris.
Och kan välja ut ett BRA exemplar.

2 gillningar

Ja begagnat blir ju alltid billigare såklart . Men det är allt ett billigt sätt att åka ny bil .

Då hoppas vi på bra försäljnings kampanjer framöver . Det borde gå att pruta 50-70000 , för mer än så betalar nog inte finansbolagen.

Kikat på VW:s privatleasingpriser ett tag nu och märkte att elbilarnas leasing höjdes efter nyåret rejält, tex ID4 gick från 4500 (pro edit inkl vinterhjul) till cirka 6300 (iofs en GTX men utan hjul), men idag har den GTX höjts ytterligare till 6855kr.

Är det en ny strategi vi ser här eller hur ska man tolka detta? :face_with_raised_eyebrow:

Ser även att audi har samma tendenser, Q4 proline låg på 5895, nu 7795kr

Tyvärr är Volkswagen luriga med sina kampanjer som ofta är kvartalsbegränsade eller begränsade till visst antal. Möjligheten att leasa en ID4 för runt 5000kr/månad lär dock komma tillbaka framöver.

Nu har Tesla sänkt sina privatleasingpriser

Model Y Standard för 4995
Longe Range Premium RWD 5830
Long Range Premium AWD 6835

R A Motor i Haninge annonserar en Ioniq 5 2026 Essential 84 kWh RWD för 4995 kr/mån.

1 gillning

Utan bevis så är min uppfattning efter suttit och följt VW’s leasingpriser i några år att minst chans till bra kampanj är denna del av året. Bäst verkar vara slutet av året då de vill få iväg alla lagerbilar inför bokslut (spekulation).