Verkar rimligt med tanke på att kostnaden för vinterdäck är ca 700kr per månad. Är det en lagerbil årsmodell 2025 kanske det går att hitta 500kr billigare per månad. Men det verkar som VW lyckats kränga iväg de flesta bilar av den årsmodellen så jag tror inte det blir någon prisdumpning inför kommande bokslut. Glöm inte att addera nybils-garanti för tredje leasing-året
Fick svar: *nybilsgarantin är två år men vagnskadegarantin är fortfarande 3 år.
*
Fick erbjudande om 6621 kr / mån utan vinterdäck.
Då känner jag det är värt att ha det med, vanligtvis skulle jag rekommendera att köpa egna då säljaren tar duktiga tillägg.
Helt rätt, både Skoda Enyaq och VW har gått bra, speciellt deras kampanj för VW D.7 Tourer Pro SWE. Detta är en bil som är färdigbyggd och på väg till butik.
Black Friday, tror ni det kommer något där kopplat till PL?
Nu erbjuds ID. 4 för 4.995kr/mån inkl vinterhjul och service, 1000mil/år bara men ändå, inte så pjåkigt.
Fram till 31 dec.
Verkar som 4 995kr/mån är den magiska nivån nu på privatleasing av mellanstora elbilar.
Blir intressant att se om dessa nivåer hamnar på 4700kr nu nästa år då man får en ny grupp av kunder att locka. Tänker då på den nya EU bonusens nivå att få bidrag som nu är på EU bordet för beslut. Jag menar det kanske kan vara värt vänta på en ytterligare sänkning av privatleasing även för de som inte kan ta del av bonusen om förslaget godkänns!
Nu är inte detta PL, men man ka detta i åtanke
I ett fall borde man ju yrka på kontraktsbrott för leasinggivaren, det är ju den som äger bilen. Det är ju den som tagit på sig att bistå med en bil mot en månadshyra, om man inte har tillgång till bilen lär det ju bara nån form av kontraktsbrott.
Tyvärr inget nytt, är väl x antal artiklar i månaden i olika medier om leasing och privatleasing bilar som varit problem med och där man får betala oavsett till leasingbolaget (med högre vikt på privatleasing) och inget specifikt med VAG utan gäller alla bilmärken. Orkade inte läsa tråden men min erfarenhet av leasing är ändå att bilfirmor varit hyffsat serviceminded för att behålla kunden. Min sämsta erfarenhet var faktiskt Volvo men det var 15+år sedan så är väl preskriberat nu.
Explorer Long Range | Business Edition
1500 mil
4995 kr / mån
Plus 600 för vinterdäck.