Jag tror det kan bli ett lite speciellt år och framöver nu när det finns lite en ny kundgrupp som är berättigad bonus för köp och privatleasing av elbilar som startar från 18 mars. Skulle inte förvåna mig om man kommer se en del kampanjpriser på bilar som ligger i runt 500k klassen idag.
MG4 2995/mån
Har V2L tydligen ![]()
(Länk var till svensk sida men … http skrapet verkar ha haft tysk ip eller user agent?
)
Detta kan ju vara ett alternativ för de som vill testa elbil först 6-12 månader.
Tycker erbjudandet ser bra ut med många mil m.m.
Det var lite av den här typen av alternativ till 36 månaders privatleasing jag tyckte saknades redan från början. Är man väldigt osäker och vill testa elbil, så kan detta vara ett bra alternativ att börja med.
Ja speciellt som att det ingår 300mil/månaden, samt service, försäkring osv
Läste i trevliga nättidningen Carup att det nu går att privatleasa Opel Frontera Elbil för 3199 kr i månaden . Det var ju trevligt tycker jag .
Finns det nåt bra pris på en bil med AWD, minst 15cm markfrigång och 3000mil per år?
Hur mycket är bra pris?
Såg att man kan få en Hyundai Ioniq 5 Essential 84 kWh RWD för 4 995 kronor just nu, det tyckte jag kändes prisvärt. 570 km WLTP i en stor bil!
Hur är det med iccue-problemet? Det är det som hindrar mig från att ta Hyundai eller Kia.
Vad jag hört så har man sköt det extremt dåligt! Man har bytt till en ny utan att ha löst grundproblemet i den nya… men jag läste i förra veckan av en person som hade sin inne på verkstad att man väntade på delar då Hyundai tagit fram en ny som löste grundproblemet. Återstår väl att se om den gör det!
Min ICCU krachade i slutet av september. Det kan bli två typer av problem, antingen går inte 12V batteriet att ladda och då blir bilen okörbar. Alternativt går säkringarna vid hemmaladdaren och då går bilen inte att AC ladda. Min bil fick problemet med AC laddning, men då går det att DC ladda. Jag fick vänta några veckor på att RA Motor fick leverans av en ny ICCU, men jag kunde använda bilen under väntetiden. ICCU:n i 2025 års modell är ny och felfrekvensen är lägre, så jag vågade köpa demobil och hämtade nya bilen 9 januari. Den är mycket, som är bättre. En ny funktion är att startknappen, som dissas av många U-tubers, inte behöver behöver användas. När man förvärmt bilen och stänger dörren startas bilen upp och det är bara att lägga i drive och köra iväg.
Någon aning om ICCU-problem med Kia EV3? Jag kommer att pendla 22 km varje dag till jobbet (totalt) så jag vill inte riskera att bilen går sönder eller att den inte ser ut under mina arbetsdagar. Jag älskade verkligen Kia EV3. Men det är sorgligt att jag ser dessa problem. ![]()
Ja att iccu problemen inte är lösta gör att jag tvekar på Kia. Synd.
Ja! Kia EV3 var som min första lilla kärlek till elbilar. Sedan bestämde jag mig för att inte köpa den. Jag lutar åt Tesla eller VW. Inte ett fan av Elon, men som bil är Tesla åtminstone pålitlig och de har den där 0%-grejen.