Allt utom storleken i min smak . En helt vanlig eldriven personbil byggd med samma fokus på tålighet och enkelhet , skulle jag vara väldigt intresserad av . Underbart enkel förarmiljö . Skärmar kan jag leka med när man inte kör bil . Passagerarna kan ju ta med sina paddor om dom vill .
Hägglund bandvagnen vi hade i lumpen. Jag sökte som förare men var för lång. Den var dock ganska kall och ganska hård sits att åka med längre sträckor på vintern, så det gällde att förarna hade varmt på sig och något extra mjukt under sig, när de körde längre sträckor. Men de var perfekt att ha i trånga skogarna i djupsnön att ta sig fram.
Den och den äldre BV 202 var coola. Kört båda en hel del.
Båda har för o nackdelar. BV 202 var lättare att smyga med då den kunde köras väldigt tyst. En trevlig egenskap då det är allvar.
Jag lumpade på I5 som fältjägare och vi hade bl a stora PV pjäser att släpa på med med bandvagnen tidigt 80-tal. Vet att det utvecklades en bandvagn senare där man integrerade PV pjäsen mera i själva bandvagnen, just för att kunna smyga fram. Undrar om det var BV 202 eller senare modeller av bandvagnen.
I vilket syfte har du kört dessa bandvagnsmodeller om man får fråga?
Lite osäker på vad du frågar efter. Syfte har flera dimensioner. ![]()
Jobbade i försvarsmakten under dryga 10år, är det svaret du ville ha? Har förarbevis på det mesta som vi hade under mina aktiva år.
Aha det förklarar saken. Var bara nyfiken på var du fått denna upplevelse ifrån och frågan med syfte var bara om du ville svara på det. Är ju inte alla förunnat att få köra dessa och alla kanske inte heller vill svara på det, därav min fråga om syftet med erfarenheten ![]()
Nej, det har tyvärr inte varit det under några år, vilket beslutsfattare nu troligen ångrar.
Jag kan bara hoppas förmågan inte behövs, men är själv beredd om så vore.