Vad är det med Mercedes

Nu kommer jag med största sannolikhet uppröra en hel del känslor men det här är min alldeles helt egna spaning and I don’t care…

Här före påsken hörde min Mercedes kran av sig och undrade om jag hade en dag ledig och ville köra lite EV Absolut det tackar man inte nej till jag lyckades klämma in tre modeller men jag kommer inte göra några ingående beskrivningar då jag åkte hem riktigt besviken

EQE Sedan men vem har designat den här för vem och varför det är inte direkt en bil man vänder sig om efter när man parkerat Fronten huven bakändan vad hände Hela inredningen känns väldigt krystad och inte så Euroclean som Volvo VW Audi KIA Polestar mfl det känns mer som den är skärm och funktionsstinn bara för att det går att klämma in jag har inte direkt någon Kines att jämföra med men det lutar ditåt Att köra den är som vilken EV som helst bra knuff bekväm fjädring lite död styrning men den gör inget som en ID.7 gör mycket bättre till en mindre prislapp och faktiskt med bättre materialval i kupén

EQS Sedan det här är en riktig luxobarge premium ut i varje hörna men fortfarande en karossdesign som inte tilltalar mitt öga Innuti är det lyx lyx lyx men också mood belysningar I många färger som tar lite död på lyxkänslan det känns bara billigt Att köra är det som en flygande matta mjukt bekvämt med även den här är ingen drivers car det är en driven car Om jag behövde välja BMW i7 eller EQS är valet enkelt BMW i7 för så mycket pengar jag har råd med…

EQB SUV detta blev en kortis den både ser ut och känns som en sminkad gammal ML Nej jag gillar inte SUVar men den här föll mig absolut inte i smaken den gör inget som en Skoda Enyaq gör mycket bättre

Tog ett snack med min kamrat och förklarade vad jag tyckte visst han blev lite besviken men sa “när nya CLA kommer den skulle nog vara mer i din smak” vi får se…

Sen kommer man hem och Mercedes visar Vision V och med den stakar ut Mercedes framtida design ohh shit nooo

Man vill ju bara skrika ge mig en Bruno Sacco 190 eller R129 500SL två Mercedes klassiker med en stram design som spelar i en helt annan liga och som änn idag funkar som daily driver som man vänder sig om efter man parkerat

Just my 2 cents

1 gillning

Vore mycket lättare att läsa dina läsvärda inlägg om det fanns en punkt någonstans, och då menar jag inte…

2 gillningar

Håller med dig i din analys, har exakt samma. Förutom att EQS är snygg, speciellt i svart ! Och i7 är otroligt härlig!
Jag har två favvo-elbilar Taycan och EQS. iX på plats tre. Alla bra som “BIL” !
Är BRA BIL jag letar efter, inte elbil om du fattar.

Håller med dig helt och hållet. Var Mercedes-frälst från det att jag var typ 8-9 år. Glömmer aldrig när jag satte mig på tåget när jag hade en utbytestermin i södra Tyskland och skulle bege mig till Mercedes-museet. Att gå runt där och få betrakta bilmärkets historia från 1886 och framåt var fantastiskt.

Men någonstans längst vägen gick det fel. Skulle aldrig köpa en EQS t ex, även om jag tycker att den har många bra egenskaper också. Men högglansig plast passar inte i en så dyr bil. Och min mammas A-klass från 2009 har nog en bättre kvalitetskänsla dessutom. Kommer ihåg att man skröt om just karossdelarnas passform i samband med att man släppte A-klassen och att den var bättre än i mycket dyrare bilar.

Har sagt det förr här på forumet. Man måste sparka Gorden Wagener.

2 gillningar

Verkligen tragiskt. Min E-klass är rena kassaskåpet med läder o trä…och dörrar som man kan smeka igen, “klick”.
I en EQS stängs dörren som på en japanare.

+1 på det, tillsvidare skrollar jag mest förbi de här inläggen eftersom de blir en gröt av text.