Vad har ni för laddbox samt vilket försäkringsbolag har ni för er elbil (privat)?

Efter att ha testat XC40 2023 Twin Motor Ultimate ett par dagar och kommit fram till att:
1, Den fungerar bra i mitt rörelsemönster på en daglig basis
2, Den ger mig körglädje med dubbla elmotorer och megaUMPFFFFFH
3, Den skiljer sig en del men inte allt för mycket från min nuvarande XC60 så man känner sig hemma
4, Den ligger bra prismässigt med dubbla uppsättningar däck och nya sådana

så ser jag ingen annan utväg än att faktiskt köpa den.
Marknaden med denna utrustning för strax över 350k är mycket svårt att hitta och just nu flyger elbilar ut från bilhallarna i raskt tempo. För fyra månader sedan berättade försäljaren att det fanns hur mycket som helst men att allt är verkligen slut och kommer det in någon ny så är den borta inom 30 minuter.

Nog om det, eftersom jag nu slagit till på denna pärla så är det ju resten som ska lösas, vi börjar med laddboxen, vilken skulle ni rekommendera? Vilken laddbox använder ni er av och hur fungerar den på en daglig basis att ladda med? Känner den av priserna just då och laddar bara när priset överstiger en viss summa osv? Vad bör man tänka på när man köper en laddbox, finns det några speciella kriterier man bör överväga att köpa med?

Och till sist, vilket försäkringsbolag använder ni? Vad ger dom för garantier på batteriet utöver andra alternativ? Vad betalar ni per månad i försäkring?

Hoppas ni orkar att ta er tid att läsa hela inlägget då jag måste förbereda inför bytet i slutet av nästa vecka :slight_smile:

Tack på förhand och trevlig helg!

PS! Jag vill poängtera att jag kommer att ladda ca 95% på jobbet utan kostnad och underhållsladda hemma på ledigveckorna (Jobbar 7, ledig 7).

Defa laddbox (en av få med display) och Perific lastbalanserare från Laddboxkillarna.
Skitbra och funkat stabilt med hustruns C40.
Volvo’s märkesförsäkring som ger 10år/25k mil batterigaranti.

1 gillning