Vågar man lita på Euro NCAP tester när man sett detta?

Ok så kan det förstås vara! Det jag tänkte på mest var kanske att kraven är så flummiga att det är därför man ser så olika lösningar och funktion från leverantörerna. Sedan som vi varit inne på i andra trådar att man snabbt ska ha ut bilarna och därför levereras de med ofärdiga system och att de därför lägger in snabbval och annat så man ska kunna stänga av systemen för att slippa klagomål på sitt bristfälliga system :slight_smile:

De mörkar inte något på något sätt men att de ger plus för att kunna stänga av på ett vettigt sätt kan vem som helst ta reda på. Hur du gör det vet jag inte men Gemini är ett utmärkt sätt tycker jag. Det är som Google på steroider.

Alltid intressant när någon presenterar nåt som de är säker på är fakta och när man frågar efter källa, så hänvisar man till google :slight_smile: .
Som sagt jag tror inte att Euro-NCAP ger pluspoäng för de leverantörer som lägger in knappar/funktioner som stänger av säkerhetssystemen. Euro-NCAP testar nog hur säkerhetssystemen uppfyller kraven och inget annat. Så där håller jag med dig. Däremot har jag svårt att tro att de tittar djupare på hur säkerhetssystemen stängs av. Jag använder sunt förnuft om ingen tillförlitlig fakta kan fås på annat sätt :grinning_face:

De köper bilarna anonymt från handlare (om de redan finns för försäljning).

Läs mer här.

Japp, det är ju dock ganska sällan.