Val av bil, Polestar 3 eller Zeekr GT7

Ska köpa första elbilen, är i valet mellan begagnad Polestar 3 eller beställa ny Zeekr GT7. För Polestar kollar jag på en 1-2år gammal bil med max ett par tusen mil.

Medveten om att det är lite olika biltyper , kommer från stor bensin SUV men det är inte nödvändigt med SUV.

Har provkört Polestar och tycker den är riktigt fin, känner till att det är mjukvaru buggar på den på vissa exemplar.

Zeekr kan jag inte ens se före köp, närmaste hämtställe är 60 mil bort så riktigt köpa grisen i säcken. Men den ser bra ut.

Hur tänka, blir inte klok på detta. För och nackdelar med dessa bilar och hur ställer man dem mot varandra?

Då ska du givetvis köpa en sådan! Följ hjärtat
Sedan prova ett köpobjekt över en helg för att kolla hur just det exet är (stabil mjukvara eller ej)
Kolla även med tidigare ägare.

1 gillning

Polestar 3 är en fantastisk bil som du noterat! På den prisnivån som de begagnade har hittat ner till på ca 650 tkr verkar det vara många som tycker den är attraktiv vilket är fullt förståeligt. Tror den kommer stå sig väldigt bra i värde från denna nivån. Om man ska köpa en 3a skulle jag köpa så att man får två års extra garanti, med tanke på att det är relativt vanligt med märkliga fel på just den modellen.

7GT är såklart en lite annan typ av bil. Jag hade övervägt Polestar 4 kombi, men den dröjer ju till slutet av året innan den finns för leverans.

Finns ens Zeekr 7GT att köpa? Trodde den inte var ute än.

Har inte kört Polestar 3 men i alla recensioner verkar den vara väldigt omtyckt som en SUV i absoluta premiumsegmentet. Blir därför helt annan prisklass än Zeekr 7GT. Har svårt se att 7GT kommer vara roligare köra än P3. Värderar man körglädje och är villig betala den extra skillnaden känns P3 som svårslagen. Bara spontana killgissande tankar. Behöver du mycket utrymme i bagaget? För annars är väl P2 också nåt att överväga för betydligt billigare peng.

Zeekr finns att beställa med leverans i juli.

Ser ut vara en väldigt trevlig bil med premium känsla. Men det är bara baserat på det jag sett på nätet.

Polestar 3 är också väldigt trevlig och sjunkit en del i pris så man får mycket för pengarna.