När jag körde Folka så tecknade jag abonnemang från Elli.
Smidigt och absolut billigaste som fanns att tillgå.
All betalning sker via autogiro en gångna månaden och det var frid och fröjd.
Tills nu 2.5år senare.
Tydligen har de missat att dra pengar för enstaka laddningar, och även enstaka månadsavgifter som de ”glömt” inkludera.
Och då jag kör mycket, laddar mycket så kanske man inte varje månad hade koll på att de drog rätt summa.
Detta under 2års tid.
Så nu kom det för några månader sedan ett surt tyskt inkasso på 4000:-
Där nära 1200:- är extraavgifter i form av påminnelser, som aldrig skickats ut samt inkossokostander som aldrig borde uppkommit.
Men att slippa betala dessa verkar vara stört omöjligt mot tysk inkasso.
Med ett svenskt bolag hade jag enkelt sagt ”se you in court” men är det någon här som vet hur tyska bolag agerar, för visst måste de använda ett svenskt dito om jag vägrar betala extraavgifter?
Och jag är inte ensam vad det verkar då fler har påpekat samma sak senaste året.