Vi måste prata om Xpeng G6

Alla bilar har en process

  1. Första intryck
  2. Provkörning
  3. Längre test

Vid varje tillfälle berättar vi vad förutsättningarna är.

Att vi inte provkör handlar inte om våra prioriteringar eller om innehållsinriktning utan om att bilen inte ännu har nått steg 2.

2 gillningar

Mat från Kina!?!?!?!

Frysta bär, diverse konserverade grönsaker, nudlar, osv, osv.

2 gillningar

Förstår precis vad du menar men borde man inte som Fredrik tona ner det till man kommit till steg 2 och verkligen vet vad det är man bedömer Jag tror att det är därför jag inte lägger någon större vikt vid YouTube längre

Fortsätt ha med Fredrik i podden (även om han ser facket som mafiosi) han ger ytterligare en dimension till den Fredrik har blivit en av dom motorjournalister som jag följer läser lyssnar till och uppskattar det är inte mycket “fantastiskt coolt häftigt” i hans vokabulär

Ni gör alla ett bra jobb och tillsammans blir ni bättre

1 gillning

Har blivit kallad Närodlat Pretto mer än en gång men det du räknar upp finns från Sverige när dom är i säsong Köpte igår årets första sparris från Sparrisgården 10 minuter härifrån

1 gillning

Hårdnackad provinsialism, hur än godartad och under så välmenade premisser den nu må vara, funkar inte riktigt i en s.k. “global ekonomi” skulle jag säga.

Så kan man ju resonera Om vi inte stöttar våra lokala producenter är dom snart borta och det vill vi väl inte eller ska vi bara låta landsbygden dö ut

Tillbaka till elbils snack

Men har man verkligen arbetsläger längre?

Eller det har man säkert, men byggs verkligen bilar i arbetsläger?

Hade verkligen tillväxten varit så bra om alla som jobbar satt i arbetsläger?

Känns som det är ett argument man aldrig fått några bevis för…

Det var ett generellt inlägg och inte riktat till dig (svårt att veta ibland på icke-trådade forum…). Jag avsåg såklart diskussionen om bilar. Det finns kanske inte så många biltillverkare på Österlen, men kan se framför mig att du har koll på varenda hobbymekaniker där iofs :slight_smile:

1 gillning

Jag har inget emot att stödja lokala handlare när jag köper mitt bröd, fisk, kött eller andra varor som inte kostar flera hundratusentals kronor. Men när det kommer till kapitalvaror som bil, TV, båt eller hus så väljer jag gärna den absolut bästa produkten och bortser från om den är lokal eller ej.

Och så här innan provkörning tycker jag att Xpeng G6 verkar vara en av de bästa produkterna om man väger in vad man får i relation till priset. Men men, återstår att se om den är något att ha när man väl provar den :slight_smile:

Jag var där på releasen också men Esse var ju där på förmiddagen och jag på eftermiddagen. Jag kan faktiskt se den som min nästa bil också.

Fick förmånen att sitta bredvid en kvinna som faktiskt förstod något av det som stod på skärmen. Men överlag mycket trevlig bil! (Tyvärr kan man inte ladda upp film här) :frowning:

Hade lite svårt att veta vart jag skulle trycka för att öppna laddluckan. Men det lär man väl sig? :joy:


Är väl den muslimska minoriteten Uigurer som sätts i läger…