Vildmarksvägen med elbil

Jag och min käresta funderar på köra vildmarksvägen, problemet är dock att vi inte kan komma överens om vi ska åka med vår dieseldoris lr hyra elbil. Hur funkar det att köra elbil vildmarksvägen?

1 gillning

Det ser ut att finnas en del laddare enligt Chargefinder (Strömsund, Lidsjöberg, Gäddede, Stora Blåsjön, Klimpfjäll)

4 gillningar

Tänkte jag skulle ta mig en sväng där i sommar och jag har inget annat än elbil såatteh :slight_smile: kollar man på chargefinder verkar det finnas gott om laddare så jag är inte orolig :slight_smile:

4 gillningar

Den första trippen jag kommer göra den dagen jag skaffar elbil är vildmarksvägen. Förhoppningsvis då med en elbil det går att campa i för då blir det en lång njutbar resa att uppleva och göra!

Brukar kolla följande blogg ibland.

1 gillning

Gjorde den resan för två år sen med en Kia EV6, inga problem. Vi bodde i Vilhelmina och laddade fullt där första natten. Andra natten bodde vi på hotell stora blåsjön, trevligt och bra boende, där laddade vi fullt under natten igen. Vi tog björnvägen sista biten ned mot Strömsund, laddade hemma hos vänner i Östersund nästa gång. Om jag minns rätt är det väl bara ca 40mil Vilhelmina till Strömsund, det bör väl de flesta bilar klara av idag utan problem. Rekommenderar starkt elbilen av en annan anledning, de går så tyst. Stäng av allt som orsakar ljud i kupén och dra ned rutorna, närmare fjällvandring kommer du inte i en bil. Kommer nog åka den ett varv till vid tillfälle men då precis när vägen över Stekenjokk öppnat så vi får se lite snö också. Ha en god tur!

2 gillningar