Vilken bil är detta?

Varit ute på Europaresa under 3 veckor. Körde över Grossglockner på 2400 meter höjd och parkerade bredvid denna bil. Vilken bil är det?

Jag fick Mazda känslor när jag såg delar av baklyktan. Tänkte först att det kanske kunde vara Mazda CX-6e som är ute och rullar, men när man ser sneakpeek på den så har de ju ändrat den vanliga Mazda looken. :thinking:

Jag svara mig själv här. Kom på att jag testar Gemini Pro 2.5 just nu. Slängde in några av bilderna och frågade. Valde tydligen också deep research och fick en hel bok till svar. Kortfattat: Detta verkar vara en Mercedes-Benz GLC SUV.

Några stycken från texten:

“Den kamouflerade elbil som du observerat och fotograferat i Österrike är en synnerligen betydelsefull prototyp. Baserat på en detaljerad analys av bilens proportioner, designattribut och den senaste underrättelseinformationen från bilindustrin, kan det med säkerhet fastställas att fordonet är en testprototyp för den kommande, helt elektriska Mercedes-Benz GLC SUV. Detta är efterträdaren till den utgående modellen Mercedes-Benz EQC och representerar en av de mest kritiska lanseringarna för det tyska premiummärket under detta decennium.”

Slutgiltigt Utlåtande: Den bil du fotograferade är en symbol för ett mognare, mer självsäkert och marknadsorienterat Mercedes-Benz i elbilseran. Man har lärt sig av sina misstag och investerar nu massivt i att bygga de bilar som kunderna faktiskt vill ha, snarare än de bilar man tror att de borde vilja ha. Om Mercedes-Benz lyckas leverera på de imponerande tekniska löftena som plattformen och drivlinan utlovar, har GLC EV all potential att inte bara bli en avgörande kommersiell framgång för stjärnmärket, utan även att etablera sig som den nya måttstocken i det viktigaste och mest konkurrensutsatta segmentet på hela bilmarknaden.”

Mycket dravel…

hmmm, hittade du nån bra bild från baklyktorna?

Jag är inte riktigt överens med gemini Pro 2.5 där av den i och försig dåliga bild jag hittar på kommande GLC.

Edit: Denna bilden är från en äldre GLC modell så det förklarar ju att det inte stämde riktigt :slight_smile:

Jag tror också på Mercedes GLC SUV. Laddluckan och backspeglarna påminner om nya CLA.

Jepp det är GLC. Hittade film där det är tydligt. Nästan samma reg nr också :slight_smile:

1 gillning

Vinner vi varsin GLC nu då vi lyckats demaskera bilen bakom tejpen? :slight_smile:

2 gillningar

Vore ju mycket trevligt, vi får kolla med Mercedes :grin: