Volkswagen ID.7 GTX Tourer facelift?

Tjenare,

Har någon här på forumet någon koll på om Volkswagen ID.7 GTX Tourer kan tänkas få en facelift inom de närmaste två åren? Tänker främst på möjliga uppgraderingar som till exempel batteriet.

Anledningen till att jag undrar är att jag planerar att köpa en ny bil om två år (2027). Om det kommer en facelift är jag ganska sugen på att slå till. Annars står valet mellan en begagnad Volvo EX60 eller EX90, eftersom de ligger lite högre i pris än en ny ID.7.

Tesen är att det kommer i samband med att den får nytt namn - ID.Passat - meeen både ID.3 och ID.4 skall uppdateras innan så det är nog på håret att hinna med det inom 2 år.

Vet du det eller killgissar du?

ID.3 & ID.4 ska inte bara få ett namnbyte utan en hel redesign vi har inte sett varken teckningar eller prototyper på ID.Tiguan eller ID.Golf som för Volkswagen och GTI fantasten Andreas måste vara en otroligt viktig bil Det enda på prototypstadiet som visats upp är ID.Cross Concept som med ID.Every1 (ID.UP!) är närmast produktion då borde en face lift på ID.7 ett namnbyte och en finslipning av fram och bakdel ligga före hela redesigns

Men vad vet jag…..

Markant uppdaterad ID.4 kommer 2026 medan ID.3 uppdateras redan under 2025. Troligtvis med namnet ID.Tiguan respektive ID.Golf.

Du menar att de skulle facelifta ID.7:an innan det?

Från Autocar återstår att se….

Jag menar ingenting och påstår ingenting

Hur blev det nu

ID.Cross är fortfarande prototyp på ID.Polo arkitekturen ID.4 ersättaren ID.Tiguan har ännu inte setts varken som skiss eller prototyp änn mindre en ID.3/ID.Golf Nya T Rock är på väg ut till ÅF och det verkar som den var viktigare och prioriterades och snart ska ni berätta om ID.Polo som verkligen är på G

En gång lärde vi oss att allt som står på internet kanske inte är sant

Dax att polera spåkulan lite

Jaså det säger du? :wink:

Men ja nya ID.3 hinner naturligtvis inte komma under 2025 – det var det aldrig tal om jag satt nog och tänkte att det f var 2024. Jag gör det misstaget ibland tyvärr som du såg när jag skrev om Volvo EX90.

Vidare kommer ID.3 heta ID.3 och inget annat.