Vill minnas att jag läst om ganska många återkallelser på laddhybrider, men inte så många på Elbilar . Men minnet kan ju vara lite svårt att lita på alla gånger . Min tidigare laddhybrid Seat Leon var inne på en återkallelse några dagar , då dom fick ta ner batteriet för att byta en säkring med släcksand ! Som inte var säker nog . Det var någon mer elmojäng dom bytte vid service som det var åtgärd på , plus extra rostskydd i dörrarna . Men inga driftstörningar och fri lånebil så det gick väl fint tyckte jag.
Jo allvarligt jag håller med . Men jag skulle nog välja att se det som att det är bra att dom är noga med säkerheten . Jag fick vänta några månader på åtgärden med säkringen på Seaten , men tänkte att om det hade varit stor fara så hade dom förbjudit mig att köra med bilen . Körförbud har jag haft på betydligt mindre fara enligt mitt användande . Det var en WW Passat som jag leasade . Åtgärden gällde infästning till ryggstöd i baksätet , som visade sig omfatta min bil . Nödvändig reservdel var dock rest noterad och jag fick inte köra med bilen under tiden . Så jag fick en likadan Passat hyrbil gratis i nästan två månader . Där sparade jag många mil som jag sedan kunde utnyttja på min egen Passat . Det är sånt som får mig att stanna kvar inom WW koncernen.
ID.BUZZ var inte på 2års service förra veckan och då fanns det en service bulletin på kolla av högvoltsbatteri men han klarade sig utan vidare åtgärd den fick även en uppdatering av mjukvaran
Är det inte så att JD Power också mest handlar om upplevd kvalitet?
Om en Mercedes-ägare tycker att ett knakande ljud stör, så är det rapporterat som ett fel. Men en Dacia-ägare kanske inte rapporterar ett liknande fel.
JD Powers gör över 200 bench mark kundundersökningar om året från bank & finans försäkringar hälso & sjukvård resor & hotel mm men den mest kända är Automobil IQS Initial Quality Study VDS Vehicle Dependability Study TXI Tech Experience Index och CSI Customer Satisfaction Index
När jag jobbade på Nissan Design satt vi och lusläste när JD Powers släppte dom
Jag hade i höstas en vecka i en 2025 Toyota GR Yaris 6 växlad manuell 1.6 liter turbo 260hk (2026 får 280hk) fyrhjulsdrift 1300 kilo och mängder med Carbon Fiber
Nej, skitkul såklart. Har du kört GT86? klart trevlig enl mig. Otroligt skön vx-låda men för slö för det fina chassit. Inte kört Supra men den hade inte varit fel alls.
Jag tänkte på ett medelvärde av alla deras bilar.