Vill minnas att jag läst om ganska många återkallelser på laddhybrider, men inte så många på Elbilar . Men minnet kan ju vara lite svårt att lita på alla gånger . Min tidigare laddhybrid Seat Leon var inne på en återkallelse några dagar , då dom fick ta ner batteriet för att byta en säkring med släcksand ! Som inte var säker nog . Det var någon mer elmojäng dom bytte vid service som det var åtgärd på , plus extra rostskydd i dörrarna . Men inga driftstörningar och fri lånebil så det gick väl fint tyckte jag.
Jo allvarligt jag håller med . Men jag skulle nog välja att se det som att det är bra att dom är noga med säkerheten . Jag fick vänta några månader på åtgärden med säkringen på Seaten , men tänkte att om det hade varit stor fara så hade dom förbjudit mig att köra med bilen . Körförbud har jag haft på betydligt mindre fara enligt mitt användande . Det var en WW Passat som jag leasade . Åtgärden gällde infästning till ryggstöd i baksätet , som visade sig omfatta min bil . Nödvändig reservdel var dock rest noterad och jag fick inte köra med bilen under tiden . Så jag fick en likadan Passat hyrbil gratis i nästan två månader . Där sparade jag många mil som jag sedan kunde utnyttja på min egen Passat . Det är sånt som får mig att stanna kvar inom WW koncernen.