Jag skall snart byta tjänstebil på jobbet och funderar på Volvo EX60.
Dock lite osäker på vad som “går in” i TCO-kalkylen. Just nu får vi ha ett TCO-Värde på 13000:-
Vill helst ha en P10, men man kanske får nöja sig med P6?
Hade varit intressant att höra vad andra personer har för TCO-värden för tjänstebilar på sina jobb samt vilka modeller och utrustning dom lyckats klämma in.
Även vad förmånsvärdet blivit på dessa är intressant
Har beställt en P10 med metallic samt drag. Vi beställer då även vinterhjul ifrån ÅF (Vilket är pissdyrt..).
Detta landade på 13598 i TCO, vi har 13600 i TCO-gräns. Det är då med 7% rabatt på bilen och 10% på tillvalen. ca 7000 i förmånsvärde tror jag.
P6 landade lägre när jag jämförde, men runt 13400 med liknande tillval tror jag.
Intressant tråd! Jag börjar nytt jobb efter påsk och har möjlighet till personalbil. Finns egentligen inga begränsningar på TCO men bilen ska vara kostnadsneutral för företaget så vill såklart inte dra på hur mycket som helst. Någon som har ett upplägg från Autoplan att dela med sig av?
Tycker de TCO som nämns här låter höga? Finns en annan tråd där en P10 med drag gick in på under 9500kr i TCO.
Hur blir det billigare med personalbil om det ska vara kostnads neutralt för arbetsgivaren ? Större rabatt ? . Kollade nu privatleasing P6 utan tillval 2000 mil inkl serviceavtal 9627 kr i månaden . P10 10148 kr .