Volvo ger upp på On Demand tjänsten (före detta M, före detta Sunfleet).
Hur kan de lyckas med att inte få detta profitabelt på hemmamarknaden? Är det Kinto som tillfört tillräckligt med konkurrens på marknaden?
Vore intressant med insidern @Esse åsikter i detta.
Kryptiskt svar, en riktig teaser. Men borde inte marknaden hålla för en tjänst med Volvo-bilar? De få gångerna jag använt M (efter många år som trogen Sunfleet-kund) så tycker jag tjänsten har varit riktigt bra.
Kanske för sent att berätta vad det var för tjänst, men någon kanske ändå kan berätta och vad som var bra/dåligt med tjänsten eftersom den nu läggs ner?
Care by Volvo var ju nåt även jag som icke Volvo kund fick marknadsfört till mig.
Note: Hann skicka frågan innan esse hintade om bilpoolstjänst
Man undrar ju lite vad den kommersiella planen är för Volvo Cars nu när on demand och care by volvo läggs ner. Skall de rent av sälja styckesbilar nu…det blir ju lätt med Volvo EX90
Skämt åsido. Synd nationella bilpoolstjänster läggs ner! Finns väl en del lokala entreprenörer som i mindre skala lyckas få ihop det av det man läst senaste åren har jag för mig, så det går möjligen att logistiskt och affärsmässigt få ihop det i mindre skala med rätt styrning och sponsring.
Har också för mig att det har utretts länge och finns eller åtminstone fanns mycket framme kring underlättande av bilpooler politiskt. Vet inte hur mycket som är kvar av det efter att nya regeringen tillträtt. Tror att man lagt över det på kommunerna, men kan ha fel?!