VW ID. Buzz ”Good-Night package”, någon som vet mer?

Jag ser att det kommer ett VW Good-Night package för ID Buzz. Låter lite som att paket med madrass, ventilation i fönstren m.m. Men kanske också V2L och någon typ av möjlighet till Camp-mode… Någon som vet mer?

Se t ex https://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/id-buzz/369858/vw-id-buzz-gets-new-good-night-package-camper-van-capability

Svarar själv… hittade det här. :wink:

Jag (och min fru) är mycket intresserade av det här med camping i bilar. Frågan är bara om man då skall gå för en ID.buzz long med Good-Night kit och samtidigt tänka att denna bil funkar i vardagen(pendling, handling, lokala resor) eller om man gör tvärtom. Man skaffar sig en mer vanlig bil med stöd för camping-läge och då funkar den bättre i vardagen men inte lika optimal när man skall ut och resa. Någon som har satt sig in i id.buzz så pass mycket att ni kan dela om den har några stora begränsningar i vardagsanvändningen? Man blir ju annars sjukt sugen när man läste artikeln på allt om elbil.

Jag har haft vår ID.BUZZ sen påsken 2024 en av anledningarna vi valde den var för att vi behövde anpassa den med en passagerarstol som svänger ut och ner vi har även plats för en rullstol bak hade vi inte detta behov hade vi aldrig kört runt i 2.7ton bil

Jag är väldigt nöjd med den jag har satt en personlig touch med en uppsättning JR34 fälgar den har 30mm KW sänkfjädrar och lite foliering Men som bruksbil är den riktigt bra skjutdörrar är så otroligt smidigt på trånga parkeringar när man kommer med matkassar och vinlådor som ska lastas Vi har tagit den till Italien åtskilliga gånger vi kör till Stockholm ganska ofta och den är en otroligt bekväm långfärdsbil med en luftig kupe väldigt tyst bekväma stolar bra ljudanläggning Travel Assist funkar riktigt bra sikten runt om är bättre än bra den är lättparkerad med stora backspeglar för sin storlek (även om jag avstod från 360 kamera då det skulle försena leveransen med tre månader) Jag har ett par gånger dragit mitt tvåaxlade biltransportsläp med bil lastad (säkert över tillåten vikt) helt utan protester hur smidigt och stabilt som helst absolut inte att den inte orkade dra ekipaget men det tappade nästa halva räckvidden

Den har under 2 år fått tre hela mjukvaruuppdateringar som finslipat många funktioner efter 3 månader fick den en ny värmepump efter ett år fick den veganläder ratten som flagade utbytt mot en i riktigt läder allt under garantin och jag var aldrig av med bilen mer än två arbetsdagar och alltid med en lånebil

Nackdelar Den är törstig på el förbrukningen ligger på 21.9 kWh/100im sen ny men på motorväg i 130-150 km/h drar det iväg Man får vara på sin vakt med parkeringsgarage så att det är över 2meter högt man måste vara beredd på att äldre övervintrade hippies vill berätta om sin Folkabuss dom hade på 60talet annars funkar den lika bra som vilken bil som helst i vardagen även om jag sommartid oftare tar min Mk1 Golf Cabriolet för dom där lokala ärenden

Skulle jag köpa en ny idag? troligtvis men inte en LWB då jag inte har behov av 20cm mer utrymme och en extra rad säten och designmässigt stämmer den inte för mig

1 gillning

Vi har köpt den korta, mer praktisk när det kommer till att använda som vår (enda) vardagsbil, tycker vi - och snyggare i proportionerna… vi har inrett med madrass skurna i tre delar (per madrass). Vi kan därför enkelt stapla madrasserna när vi rör på oss. Vi har kampat i tält tidigare, så detta blir lite av glamping för oss.

3 gillningar