Zaptec Go med Enegic lastbalansering, fristående läge

Jag fick en Zaptec Go med Enegic lastbalansering installerad igår. Som grundinställning var Zaptec:en konfigurerad i fristående läge, vilket jag gissar var fel? I det läget ska den inte kunna kommunicera med t ex en lastbalanserare vad jag förstår.

Nyfiken på om någon mer har råkat ut för det här.

Hej! Kollade med Zaptec och så skall det inte vara. Kontakta den som installerade den så får hen fixa.

Tack för kollen!

Eways som jag beställde genom svarar dock “Efter att ha dubbelkollat din anläggning kan jag bekräfta att allt är korrekt inställt. Du kan själv välja om du vill ha laddaren i fristående läge eller inte. Vad gäller din fråga om installationen, nej, det var inte något fel vid installationen. Allt är i sin ordning.
Om du har några ytterligare frågor eller behöver mer hjälp, är du välkommen att kontakta oss när som helst.”

Jag ska dubbelkolla hemma om Enegic lyckas styra Zaptec om jag laddar och drar på spisen då fristående läge är inställt.

Det kan ju vara så att just styrning via en Enegicrapportör inte påverkas av fristående läge…

Enegic kan inte styra laddboxen om den är i fristående läge då fristående läge betyder att dem inte är kopplad mot portalen och enegic kan enbart styra den via portalen.