Jag har sett både Esses och Gulins (två) videor och Zeekr X, samt lyssnat på senaste poden.
Ni låter förvånansvärt negativa. Nu har jag inte riktigt er erfarenhet vid olika bilar, men jämfört med de som ligger i snarlika priser vad gäller privatleasing som tex MG4 eller Cupra Born, känns ju Zeekr X som en otroligt mycket bättre bil.,
Den provkörning jag var på i helgen var lite knepig eftersom deras säljare satt i bilen hela tiden och dessutom bestämde vart vi skulle köra, så jag fick inge möjlighet att leka med vare sig infotainment eller bilen dirket.
Men själva körupplevelsen i rimlig motorvägsfart och lite stadskörning var väldigt Volvo-lik och kändes lugn och “mogen”.
Nu har min recension av Zeekr X inte släppts på YT men i helgen kommer långresan och redan där tror jag man kommer märka av min mer positiva attityd mot bilen. I min mening är det inte bilen som är det stora problemet här, det är företaget Zeekr. Bara det att du inte får köra själv och klämma på det du vill utan att någon från företaget ska visa vart du ska köra är, för mig, en röd flagg.
Men deras privatleasingpris är bra, även fast dom höjt det lite nu. Det finns ingen bil som kan mäta sig med Zeekr X i pris just nu.
Nej, det är lite det som är problemet. Jag behöver nog komma till skott ganska snart, och Zeekr X är den bästa jag testat hittills. Men som du säger, det är inte bra att det är så begränsat vad man kan göra och testa.
När Cadillac hade provkörningsmöjlighet på Emporia i Malmö, så ville de att en i personalen skulle åka med. Tack och hej, sa jag och frugan, och gick ut därifrån.
Ett jäkla ofog att de ska diktera vilka förutbestämda vägar man ska åka. Nej tack.
Eftersom du är ute efter privatleasing så skulle jag säga: Slå till. Det är en bra deal och Zeekr har ändå Geely bakom sig, jag tror inte att det är konkurs om ett år så att säga. Däremot hade jag varit mer försiktig när det kommer till att köpa en Zeekr. Majoriteten av personalen på svenska Zeekr (iaf försäljning och kundservice) kommer från Tesla och min upplevelse är att man har tagit med mentalitetn lite “Vår produkt är så bra så den säljer sig självt” vilket jag tycker är synd. Jag hoppas dom rättar till det.
Cadillac ja… Sedan eCarExpo i februari har min kontakt sagt att “snart finns det en pressbil”. Frågan är hur stort intresset för den bilen kommer vara när den där bilen väl dyker upp. Även där kör man ju lite på mentaliteten att “vi är så bra så produkten säljer sig själv”.
Men även där är de lite luddiga och knepiga. Det verkar som säljaren inte har uppgiften att guida köparen rätt, utan mera har bråttom till avslut, vilket inte känns inte perfekt.
Synd som sagt om man har en bra produkt, som man inte riktigt kan sälja på ett vettigt sätt.
Jag har beställt en Zeekr X för 3955:- priset 1500mil i 3år, dock är de sjukt sega på att svara både ifrån Zeekr och deras leasingbolag får se hur detta kommer att gå. Men en grymt rolig bil coh välutrustad i grundutförandet.
Jag verkar missa det priset, men 4690 är inte fy skam det heller. Jag försöker reda ut vad det är man får. Deras hemsida pratar bara om 2023 års modell. Hittar inte mycket info om vad som jag antar kommer att vara 2025 års modell vid leverans.
Ja 4690 är också ett bra pris, hade tur som var en av de första som signade upp på detta avtal. När jag provkörde sa hon som jag fick köra med att det var ett sjukt tryck på provkörningar och de var uppbokade alla tider flera dagar framöver.
Klart de gör förlust på detta priset men de måste ju få ut bilarna och ingen som vill köpa dessa kontant/billån med det osäkra restvärdet.
En lunchpromenad kring Lindholmen är intressant. Mycket Lynk & Co, Polestar-bilar och förstås Zeekr. När jag körde därifrån kom det två camouflerade saker som jag inte kände igen. Hann inte ta en bild dessvärre, men det är lite roligt med all rörelse numera.