7-sitsiga Skoda Peaq kommer under 2026

September - Oktober

1 gillning

Efter att ha sett en del jämförelser nu mellan Peugeot E-5008 och Mercedes GLB, så finns det en hel del förbättringspotential i båda bilarna. Om jag hade en stor familj skulle nog ingen av bilarna direkt få mig att jubla, men praktiskt och ekonomiskt så skulle jag föredra Peugeot. Som förare skulle jag personligen dock rata inredningen och den gamla tekniken i Peugeot till fördel för Mercedes.
När förare kanske mest lyfter fram att det är enkelt att slå av ADAS systemet, så är det väl ett betyg som säger det mesta. Lite sjukt egentligen att vi fortfarande är i det stadiet i utvecklingen att det skall behöva vara ett plus.

Här kan nog Skoda Peaq helt klart bli en konkurrent till dessa, så blir intressant se den i test och jämförelser senare i höst!

Det låter nu som att VW funderar på att börja producera den nu bara kinabyggda ID.6 även i Tyska fabriker för Europa marknad för att rädda en del jobb och det är ju bra.
Skoda får väl då också en direkt konkurrent med sin Skoda Peaq storleksmässigt.

Ja det är ju en gåta varför den aldrig kom till Europa – de är lika långa ungefär men långt i från samma premium-känsla. Samtidigt skall ju ID.4:an uppdateras och få nytt namn så kanske ID.6 följer efter.

Ser att peaq finns att köpa för 637’ hos vissa handlare. Någon som har koll på om priser på sådana här lanseringskampanjer brukar bli listpris sedan?

Kampanjen går ut sista september, förmodligen innan det är möjligt att provköra. Har ingen lust att lägga så mycket kosing utan att ha fått klämma på bilen.

1 gillning