BMW I 3 borde inte kunna rosta i första taget . Lite risk för blandade metaller som inte trivs tillsammans kanske ![]()
Jag köpte en flong ny 1989 Range Rover HSE till min X-Wife i en fantastisk Hunter Green den hade aluminium kaross närmare bestämt en Birmabright legering Efter ett par veckor blev den påkörd snett bakifrån av en BH Polisbil och hamnade på verkstad i ett par månader till man fått rätsida på att svetsa fast en quarter panel och lacka Efter 3 år hade den fått seriös galvanisk korrosion där aluminium möter stål utanpå som ny undertill katastrof så det var bara att sälja så fort det gick
Aluminium är inte alltid lösningen på rostproblem
Handlar om brittisk kvalitet, inte aluminium.
Min far köpte en LandRover, även den ny.
Som din rostade eller ärgade allt…ja förutom alla andra fel. Han bytte motor en gång tex.
Jag var kanske otydlig, menade att se under för att avgöra vilken bilmodell man ska köpa om man vill ha långsiktig kvalitet.
Tex vilka bilmodeller som har Alu i hjulupphängning och kvalitet på skruvar mm. Märks direkt vilka modeller som är designade med omsorg
En del bilar som Tesla är så dåligt konstruerade att man häpnar . Där dom placerat bromsrören i en batteritunnel , som gör att man måste ta ner batteriet för att komma åt att byta dom . Då kommer ju inte bilprovningen åt att kontrollera dom heller , så när pedalen sjunker så så vet man att bromsrören gått läck . Och sån skit tycker dom ska vara självkörande .