Ja den har 300 watt i baksätet precis som ID.Buzz har under framsätet. Ingår i ett av paketen så kommer inte med i grundvarianterna.
Så det räcker vare sig till Moccamastern eller micron. Men däremot dammsugning och ladda prylar.
Ja den har 300 watt i baksätet precis som ID.Buzz har under framsätet. Ingår i ett av paketen så kommer inte med i grundvarianterna.
Så det räcker vare sig till Moccamastern eller micron. Men däremot dammsugning och ladda prylar.
Vet vi om denna invertern plockar ström från 12v eller högvoltspacket?
Jag skulle gissa på det första och att laddningen av 12v drar igång när detta uttag används.
Det finns ingen standard. V2H är en DC-lösning där strömmen plockas från DC-stiften på CCS-porten och den är väl hyfsat standardiserad nu medan den V2L kineserna och Kia har går via AC och bilens egen omvandlare och är inte en standardgrej. De är inte samma sak och fungerar inte likadant.
Man borde inte få kalla det bara V2L innan standarden är satt. Borde heta Kia-V2L och BYD-V2L
Eller varför inte ett annat vedertaget uttryck som Fejk-V2L
Hoppas du skojar.
V2L står för Vehicle - to - Load.
Dvs att bilens högspänningsbatteri används direkt till förbrukare.
Dvs exakt så som Kia, Hyundai, xpeng mfl gör.
Inte att blandas ihop med V2X, V2G och V2H som kräver helt andra standarder då de involverar elanläggningar som går under elsäkerhetsföreskrifterna.
Under detta regleras inte V2L ännu men jag vet att diskussioner pågår och det togs upp på senaste seminariet jag var på.
Så att kalla det fejk V2L bara för att andra fabrikat av elbilar inte klarar av att lösa det är så fel det kan bli.
Självklart var det med ironi jag kallade det så.
Fejk-V2L som jämförelse med Fejk-läder är väl att det är ganska luddigt specificerat innehåll i dagens läge.
kanske dåligt skämt, men bra att du åtminstone frågar om det är ett skämt, det uppskattar jag!
Trots ointresse eller inte så smarta svar , så fortsätter jag på trafiksäkerhet . Som jag tycker är viktigare än coola finesser . Att som nämndes Tesla Mosel Y , levereras utan möjlighet till nödöppning i baksätet vid brand eller olycka . Är också ett tecken på att det behövs noggrannare kontroller vid EU godkännande . Ett riktigt handtag utifrån , är kanske inte heller så dumt i vissa lägen .
Är benägen att hålla med. I dagens snabba bilutveckling känns som att säkerhet får stå tillbaka för gimmicks eller ej färdigutvecklade funktioner och regulatorerna hinner inte med.
“If it aint broke, dont fix it”
Och dummast av alla är väl vi konsumenter som köper outvecklade bilar eller bilar som försämrar säkerheten.
Helt klart snyggaste Audi modellen är Q6 e-tron om jag var tvungen välja någon Audi. Bra också att de börjar fixa till röststyrningen bättre.
Om jag finge önska ett Audi paket till Jul så vore det valet av följande tilläggspaket och att de sänker grundpriset motsvarande kostnad för tilläggen.
Paket 1 coola paketet.
Paket 2 praktiska paketet:
Jag skulle välja tilläggspaket 2 och strunta i paket 1 i alla lägen även om de kostade lika mycket som tilläggspaket.
Ja det är också sånt jag försöker lyfta till olika instanser som möjligen har nåt att säga till om, men det är mest tyst. Man verkar inte riktigt veta hur man ska kunna reglera det och när man lyckas enas om nåt, så tar det för lång tid att verkställa det. Vilket kommer medföra problem med bilar som redan är ute och rullar på vägarna. Tar man Tesla som ogärna följer en del regler och struntar i ARN beslut, så kommer många konsumenter hamna i kläm om/när saker och ting regleras. Frågan om nån vågar sätta ner foten och reglera det från EU sidan med de efterverkningar det kan bli. Samtidigt vill alla skjuta ifrån sig ansvar för efterverkningar som sker om man inte reglerar.
Ja det läggs för lite tid vid utveckling av bilar nu för tiden på vissa . Den Cupra Born jag har nu , känns sladd benägen vid halt väglag . Det räddas av antisladdsystemet , men jag hinner känna att bakänden släpper . Olustig känsla som inte inger förtroende. Seat laddhybrid kombi jag hade tidigare ännu värre . Den ville ut med bakänden redan vid motorbroms i halka ( för baktung med batteriet i bak ) . Och då kör jag ändå med dubbdäck av kvalitet märke . Ingen vanlig Golf från förr har känts så . Ett bra chassi i grunden , med bra vägegenskaper , och antisladdsystem på det är tydligen för mycket begärt . Man måste kanske köpa större bil för att få ett tryggt stabilt chassi som på Saab 95 och Volvo V70 . Och det gäller ju i ännu högre grad , om man ska våga sig på lite mer inspirerad körning . Då behöver man ju verkligen känna att man kan lita på bilen .
Det är ingen oberoende part som ”EU-godkänner” bilar utan det gör tillverkarna själva. Fungerar lite som CE-märkning, du har ett regelverk och lite standarder att förhålla sig till sen är det du som tillverkare som garanterar att grejerna fungerar.
Behövs någon instans som smiskar dom på fingrarna då .
Finns redan, om alla kunderna börjar klaga på och reklamera bilar som inte fungerar som dom ska kommer det till slut hamna på nån myndighet att reda ut vart standarden ska ligga. Just nu testar EuroNcap ADA-system men där är biltillverkarna som tillhandahåller bilarna vilket ger en visshet i testerna.
Känns din E-Golf som en vanlig Golf i chassit ? . Blev lite sugen på en sån efter detta avsnittet . Går snart i pension med betydligt mindre mil per år , och då kanske en sån skulle passa mig .
Inte kört vanlig golf så mycket men man känner väl den lilla extra vikten litegrann men det äts upp av den låga tyngdpunkten. Trivs bra med den. Köp stora batterier så får du värmepump.
Jag har en bekant som har en e-Golf som är uppdaterad med fjädrar stötdämpare och krängningshämmare från GTI Club Sport nya styvare bussningar i hjulupphängningarna och after market fälgar och däck Den är precis lika kul som en GTI och känns rappare 0-70 den känns bara lite tyngre än en GTI men inget som riktigt stör Det var efter en vecka i den jag fick ett enormt behov av en BMW i3 Hot Rod
Låter bra får väl försöka hitta en lågmilare
Det låter väldigt lockande . Borde väl ha köpt en där och då . Hösten 2020 hade dom några nya såna hos lokala ÅF . 330000 kr har jag för mig att priset var ? . Men då hade jag redan beställt laddhybriden , så jag fick gräma mig .
Din önskan verkar ändå att slå in…
Hoppas man slipper den uppdateringen