I detta avsnitt diskuterar Esse och Gullin BMW iX3, Mercedes GLC och Volkswagen ID.Polo. Alla tre är stora nyheter från tyskarna och samtliga visar på en återgång i design, något som ingen är ledsen över.
Din film om iX3 och @cgullin’s om GLC är riktigt finfina filmer. Ni blir duktigare och duktigare för varje film, och det märks att ni lägger ner mycket tid i det ni gör.
Kommer det någon GLC-film från dig också @Esse?
Tackar! Vi får se om jag hittar GLCn här på mässan och om det finns plats
Det blir så fall lbetydligt kortare och säkert rätt trångt.
Jag åkte på förvisning av BMW iX3 medan Gullin åkte på förvisning av GLCn.
Tack för en bra sammanfattning av en dag av så många nya bilar som normalt kommer på flera månaders släpp och då har mässan inte börjat än. WOW!
Risken är stor att man har fyrkantiga ögon och behöver semester några veckor, efter denna kommande intensiva veckan gissar jag ![]()
Är det mina hörlurar som håller på att ge upp eller är Esses mikrofon kass (alternativt mumlar i skägget). Sedan begrepp brutalism kopplar jag till arkitektur och avser att tekniken skiner igenom, BMWn känns inte riktigt så, så vad avses? Att den är vacker/snygg eller ser den farlig ut?
Inget fel på din lurar. Esse var svår att höra i detta avsnitt även för mig.
Kanske var mitt fel, jag applicerade bara samma rösteffekt som jag brukar göra på mig.. Esses mikrofon kanske inte blev så bra med det. Gick lite fort igår då vi slutade spela in 22 och då skulle det redigeras och upp samtidigt som man skulle upp 6 imorse, ber om ursäkt ![]()
Jag uppfattade allt som sades, även om det lät som Esse lät lite som förskyld.
numera fixar jag förstå även skånskan ganska bra ![]()
I princip omöjligt i bilen. Fick en sådan chock när reklamen kom så höll på köra av vägen ![]()
![]()
Var absolut ingen kritik. Förstår att ni har fullt upp en vecka som denna. Min kommentar var mer att berätta att det troligtvis inte fanns något fel med hörlurarna.
Orkade inte lyssna klart det här avsnittet på grund av det ojämna & dåliga ljudet. Reklamen har dubbelt så hög volym som @cgullin som i sin tur har dubbelt så hög volym som @Esse . ![]()
Hoppas på bättre ljud i nästa avsnitt.
Undrar om det är stor skillnad att sitta i bil då jämfört med att kolla på datorn youtube som jag gjorde. Jag upplevde inte de stora ljudskillnaderna, men en något lägre och raspigare nivå var det på @Esse . Sedan hoppar jag oftast över reklamen så det kan jag inte säga nåt om ![]()
@Ymmot @AMS722 @Rob mfl nu är ljudet fixat så ni som inte lyssnat igenom avsnittet kan ladda hem det igen och njuta ![]()
Ungefär det här ![]()
“Brutalistisk arkitektur blomstrade under 1950- och 1960-talen, präglad av en strävan mot funktionalitet och ärlighet i materialanvändning. Den kännetecknas av råa betongytor, exponerade konstruktionselement och ofta enorma skalor.”
Nu är det ju inte råa betongytor men väl råta ytor och för att vara bil småenorma skalor ![]()
Ja, har ljudteknikern/slutmixen missats den här gången?
Den nya versionen av avsnittet har samma lysande mix som vanligt!![]()
Okej, vet vad brutalism är inom arkitekturen och förstår inte alls liknelsen men jag har inte suttit i bilen. Exteriört ser det väl ut som en mindre iX utan gristryne (här måste jag medge att jag börjar vänja mig vid den designen men föredrar iX3:s nos).
Bra förslag från EU-kommissionen.
Detta tillsammans med siffrorna som visar på betydligt ökade utsläpp för hybridbilar i verkligheten än på pappret borde väl borga för att ACEA inte har nåt att hämta på fredagens påkallade krismöte?
Bra följetong @Kristofer ![]()
Tar också med DI artikel som visar att alla Europeiska billeverantörer planeras klara målen, utom Mercedes-Benz som kommer att få betala utsläppskrediter för att klara sina mål.
Kanske bäst Mercedes-Benz slutar vela fram och tillbaka nu och varför inte börja bygga små elbilar som kommer att efterfrågas istället.
Förbjuda förhindra straffa
. Som en klok man sa , inte behövde man förbjuda ångmaskinen för att förbränningsmotorer var bättre . Eller inte behövde man förbjuda fast telefoni för att annat skulle ta över . Elbilar är ju med senaste tillskotten tillräckligt bra för att locka med egen förträfflighet . På 10 års sikt och med lägre priser kommer det att ge sig självt tror jag . Förbud gör bara många människor förbannade , och motverkar då sitt syfte . Som Musk sa ” det är bara att tillverka bättre Elbilar ” , men då behövs ju inte piskor och förbud då tänker jag . Hade tänkt sluta skriva , men jag behövs nog här lite till ![]()