Finns bara en rimlig lösning för Malung.
Det är att ställa sig och steka en helskotta massa korv, baka lite bullar, slänga på en kanna kaffe på ryggen sedan gå bil för bil och inkassera!
Finns bara en rimlig lösning för Malung.
Det är att ställa sig och steka en helskotta massa korv, baka lite bullar, slänga på en kanna kaffe på ryggen sedan gå bil för bil och inkassera!
Ser iofs inte hur en kommun hade kunnat tacka nej på de grunderna.
Moraliska Etiska?
Inte på den detaljnivån.
1997 mitt under “Nordiska MC Kriget” med Bandidos etablerade sig Hells Angels i Bromma och som PR åktes det i kortege genom Stockholm till Astrid Lindgrens Barnsjukhus med en donation på 65.000 i kontanter som barnsjukhuset inte tog emot på etiska och moraliska grunder
Nacka och Danderyd kunde om dom bara ville
Svettig jämförelse. Skulle tro att det finns regler att ta emot donationer från kriminella organisationer dessutom.
Gemini says:
Är Hells Angels en kriminell organisation i Sverige
Svaret på den frågan är lite av en juridisk balansgång. Det korta svaret är: Nej, inte rent formellt enligt svensk lag, men de betraktas som en kriminell aktör av polisen
Med dagens AML-regler hade det där inte gått heller.
Det där är en debattartikel, utan krav på saklighet. Jag kan t ex på samma sätt påstå att ETC är vänsterextrema.
Nej – devalvera inte orden. ETC är en vänstertidning, de är inte ute och kastar sten och härjar, eller ha en agenda att montera ner demokratin.
Lika lite som Kvartal är en högerextrem tidning – men väl kraftigt högerlutande.
Att den är en åsiktsartikel stämmer emellertid men det var väl själva poängen med @J.Erasmie inlägg. Att dela den åsikten.
Vi kan vinkla det lite finare.
Nacka och Danderyd är inte ETC kommuner om vi utrycker det milt. ![]()
Och att jämföra ETC med kvartal tycker jag fruktansvärt missvisande där Kvartal hela tiden ger båda sidorna utrymme, kolla bara deras veckopanel som är kanske Sveriges bästa diskussionsforum för politik.
ETC å andra sidan….![]()
Många av mina kamrater som bor där är faktiskt det
Man ska inte vara så snabb att dra ALLA över en kam….
Haha. Du är för rolig du ![]()
Kamrater och ETC är ju ändå i symbios… ![]()
Vi vet ju att du gillar att påpeka att du frotterar dig i lite finare kretsar än oss andra men jag kan absolut hålla med dig, har även jag en del bekanta som bort i dessa tassamarker, från båda spektrum av politisk hemvist…dvs det är ändå det ultimata beviset på svensk ekonomis framgång när ”kamrater” lyckat så pass bra i livet utan en revolution och ****** (ja den biten blurrar vi bort då den är klart barnförbjuden). ![]()
Nu är detta ett bilforum även om det tyvärr numer alt oftare hamnar i samma fack som alla andra diskussionsforum ![]()
Finns lite konstigheter i den kan jag tycka. Jag tror det finns väldigt stort mörkertal på denna typ av olyckor orsakade av människor.