Fina nyheter! Tack! Häftigt att Tesla vann nybilsstatistiken i mars(sverige) Det får vi hylla![]()
På vilket sätt kostar Mekonomens avtal med Zeekr mer än vad de kan få ut av samarbetet? Jag har själv en Zeekr X som skall in på ett garanti-ärende och jag har än så länge inte uppfattat det som några konstigheter från varken Mekonomen eller Zeekrs sida.
Eftersom jag såg att det var ett svar till mig . Vad har det jag skrev med Tesla att göra ? . Men det var ju roligt för dig Att Tesla säljer bättre igen om du är ett fan av dom . Inget som glädjer mig dock .
Lite ovan med plattformen med rubrik/ämnen och trådar/inlägg läggs in eller taggar personer. Ursäkta för det. Men bra att du tog det på rätt sätt.
Det är en stor investering i verktyg diagnostik mjukvara för bil och ärendehantering ett reservdelslager och utbildning initialt som det kan ta flera år att hämta in om man är en Mekonomen på en mindre ort I Magnus upptagningsområde finns det 15 Zeekr sålda tillochmed Q1 2026
Tråden därför lyckas inga nya bilmärken . Lynk / MG och Zeekr hör inte hemma där menar du , men det gör Tesla enligt dig då . Du läste kanske inte @klossen inlägg där jag fortsatte på temat heller då . Man får allt lite goddag yxskaft svar här ibland .
Ursäkta igen, trodde jag var på avsnittets sida/tråd. Vet inte vilken tråd du är upprörd för, ser bara mejl från dig.
Du skriver i tråden avsnitt ( 177 : Därför lyckas inga nya bilmärken ) .
Du verkar ju ha koll. Men det överaskar mig att Zeekr som nytt, delvis kinesiskt märke och inte många bilar i rotation i den befintliga fordonsparken inte behöver subventionera Mekonomen för detta initialt. Vad är annars poängen för Mekonomen att inleda detta samarbete? Dessutom är ju Zeekr helt beroende av att hitta en partner annars kan de inte få ut några bilar. Men men, är kanske så att i de större städerna så är detta en bra affär för Mekonomen och då måste även de på mindre orter hänga på?
I storstäderna JA men som jag förstår det på Magnus är många Mekonomen på mindre orter i samma sits som han som väljer bort det är ju inget direktiv uppifrån utan det är helt upp till varje franchisetagare att avgöra hur man gör Det finns många Mekonomen som har en liten butik biltvätt två bays med lyftar och däckmaskin och max två gubbar på golvet det ska servas många Zeekr för att ta igen kostnaderna där
Tesla model S är en snygg bil det får man ge dom . Men jag kan garantera att det aldrig någonsin kommer att stå en Tesla på min uppfart . En kundgrupp som jag absolut inte vill tillhöra . Ladd nätverket lockar ibland , men jag skulle ha svårt att tänka mig att spendera tid , där det hänger så mycket folk med Tesla attityd . Så Tesla appen har jag tagit bort . Mycket känslor i bilar och bostad .
Nog väldigt många som håller med dig?
Jag brukar passera Teslaladdare och jag uppskattar det till att det är 80 - 90 % Teslor där.
Jag vet inte hur andra resonerar, men jag vill inte ge Elon en enda krona.
Jag skulle skramla till en enkelbiljett till Mars åt Belonito Muskolini, men det är det enda.
Håller med till 100%
Jag gjorde en USA purge häromsistens bokade av mina reservationer på Slate och Cyber Truck och fick tillbaka depositionerna Avslutade flera prenumerationer Disney+ Amazon Prime Chat GPT Plus Über Black och några andra som bara rullar på månad efter månad jag har sparat ganska många tusenlappar per år
Kvar har jag Antropic/Claude Pro Spotify BritBox och Netflix som jag betalar för kändes skönt att göra rent hus SR & SVT Play är än sålänge gratis
Off topic såklart, men vår folkvalda regering gör sitt bästa för att strypa denna fantastiska källa till oberoende information. Rösta rätt i höst, rösta rött.
Som fattig kulturarbetare håller jag eventuellt med i sak men public service-samtal finns det bättre forum för ![]()
Vad är “Tesla-attityd?” Jag kör Tesla, har jag då Tesla-attityd?
Det beror på! Känner du igen dig? ![]()
Oklart
, men jag håller med om dina slutsatser: Eftersom laddarna har så korta kablar och får användas av alla bilmärken, så är nog det enda sättet att ändra på detta att meddela Tesla och önska längre kabel. V4-laddarna är bättre, men som du har visat i tidigare videor så har de för tung kabel, det finns andra laddoperatörer som löser det på ett mycket bättre sätt (t ex armar som håller upp kabeln).