Aha, så det är level 1 jag har i min Ford ID.4? (jag vet att den heter Explorer
)
Lever 2 där också ![]()
Usch hinner inte med allt som händer i forumet sedan flera månader tillbaka, iaf hunnit lyssna på podden. Intressant med Gullins bekanta som vill ha “ssd” till det som ap redan borde klarat, styrkan hos “ssd” måste väl vara vad den klarar på andra vägar än motorväg?
Ang detta med Teslas ssd råkade få upp en artikel från vibilägare där de påstår att beslutet bara gäller nya bilar. @Esse , du som läst beslutet från RDW om jag förstod dig rätt från podden, stämmer detta?
Grönt ljus för Tesla – men svenska förare får vänta | Vi Bilägare Grönt ljus för Tesla – men svenska förare får vänta | Vi Bilägare
Vi Bilägare: Det provisoriska typgodkännandet gäller för nya fordon som tas i bruk i Nederländerna.
Det där kommer att skapa oro/ilska hos alla som betalade dyrt för FSD när dom köpte och nu måste köpa en ny bil för att kunna använda sig av FSD Om det blir så i EU länder som följer Nederländernas beslut kan man ju bara undra vad det gör med andrahandsvärdet på begagnade Tesla
Ja, alla är inte helt nöjda: https://hw3claim.nl/
Hej, ny här men lurkat i bakgrunden ett tag.
Är det någon som vet hur prenumerationstjänster påverkar förmånsbeskattningen?
Det känns ju som att det kan bli ganska lönsamt att köpa en rätt basic bil och slänga på tjänster vid behov.
Eller så blir det riktigt knöligt att behöva räkna om förmånsvärde varje månad. Kanske tom lönar sig att ta prenumerationen privat. Har eget företag kanske ska tilläggas.
Jag vet inte, men gissar.
Betalar man med privata pengar uppstår förmodligen inte någon förmån. Låter man företaget betala för prenumerationen ska man förmodligen betala förmånsvärde motsvarande den utrustningen under de månaderna man har det aktivt, om det ska vara korrekt. Eller tänker jag fel?
Jag har kollat och du har rätt.
I mitt fall lönar det sig heller inte att betala med skattade medel. Att skattmasen då alltid ska tänka på allt.![]()
Finns en Spotifyapp som du kan ladda ner gratis
Alla borde köpa Ioniq 5 Advanced årsmodell 2025. Där ingår allt. Dessutom finns/fanns en del demokörda, som inte körts så långt. De blev tillgängliga till bra pris, när Hyundai ändrade tillbaka till en återförsäljarmodell. 800V, Android Auto/Car Play, skinklädsel, 360 kamera, HUD, knappar till mycket, matrix ljus, 5 års garanti, mm.
Måste man då ha ett telefonabonnemang till bilen eller kör man via sin telefon
Du kan välja om du vill ha ett internetabonnemang till bilen eller dela internet från telefon till bilen.