Ja XC40 lever kvar, det har de redan gått ut med. Jag trodde du menade gamla EX40 på SPA2 ![]()
Jag skulle väl markerat detta istället kanske ![]()
Läste också att Flanderns Ministerpresident erbjuder 1,3 miljarder , om Volvo stannar kvar i Gent . Turbulent på Kontinenten nu i omställnings tider .
En annan VD , som bör få tycka om att köra vad han vill privat . Trots att dom mest säljer stora ICE bilar . Är Ford allmänt kända för sina fantastiska Elbilar ? .
Ja ytterligare en ledare i ett företag som kanske ska jobba på nåt annat ställe för sitt företags bästa, precis som exemplet med Toyoda.
Har inte verifierat chatGPT riktigheten och det som är relativt för denna fråga, men det som det skrivits mest om är väl hans uttalanden om Xiaomi som ledare på Ford, när de sedan skippar en massa elbilar som låg i pipen. Varför de gjort så kan nog bara Ford svara på, men har Ford gett upp elbilar så är kanske inte Farley den bästa ledaren. Xiaomi kanske passar bättre?!
Fords VD, Jim Farley, har under den senaste tiden främst kritiserats från två helt olika håll för sina uttalanden och företagets strategier: [1, 2]
- Kritik från bilbranschen: Farley har varnat för att Europas bilindustri riskerar att bli ett museum på grund av orealistiska politiska mål, vilket har upprört vissa europeiska beslutsfattare. Han har även hyllat kinesiska elbilstillverkare och under lång tid själv kört en elbil från kinesiska Xiaomi. [1, 2, 3]
- Kritik från konservativa i USA: Farleys val av en Xiaomi-bil har väckt ilska hos amerikanska branschorganisationer (såsom American Energy Institute), som menar att det är ett hån mot amerikanska Ford-arbetare och skattebetalare att Fords VD kör en kinesisk bil. [1]
Utöver detta har Ford och Farley kritiserats av människorättsorganisationer för att bolaget valt att backa från sina tidigare interna policys och initiativ kring mångfald och inkludering (DEI). [1]
Det där tycker jag inte om däremot
Om det är sant .
Inte det heller som Europé, men rätt eller fel i den frågan får väl framtiden utvisa . Bra för våran egen miljö iallafall. Och lite väl att välja en Kinesisk bil . Poängen var att han gärna får älska att köra Elbilar , trots att Ford i första hand inte är förknippad med fantastiska Elbilar . Precis som att Toyoda får älska att köra deras många modeller med V8 . Amerikanska medborgare gissar jag , hade nog älskat om han körde en Ford Mustang med V8 eller en Ford pickup.
Varför ska alla kritiseras om ”de inte tycker rätt”?
Jim vågar säga som det är, väst är efter inom elbilar!
Läs på lite mer om Jim Farley innan ni börjar kasta tomater Jim Farley är en känd aktör på tävlingsbanor runt om i världen ofta i Ford produkter i Classic Racing kör han en ovärderlig AC Cobra Han ses ofta i Detroit i en Ford GT eller en F350 Han och hans son körde cross country hela USA i en F150 Lightning för att se om det var möjligt och funktionellt i en EV
Xiaomin var i princip vad alla biltillverkare gör benchmarking När jag jobbade på Nissan Design Studio hade vi ett garage med ett 100tal nya bilar från konkurrenter som kördes utvärderades och till sist gick till autopsy där dom skruvades ner i molekyler för att se hur konkurrenterna gjorde vad och hur dom gjorde det precis som alla andra tillverkare gör rutinmässigt Våran CEO kunde ses körande Bentley Turbo R Corvette Toyota Camry Nissan Sentra Mazda 626 och ingen höjde ett ögonbryn
Chat GPT berättar ofta vad man vill höra
Ops , det borde tydligt framgått att mitt inlägg var avsett att förvara honom för att han gillar Elbilar . Precis som mina tidigare inlägg om Toyoda . Hur du kan få det till tomater förstås jag inte ? . Men det var ju trevligt att han är så vidsynt och kan tycka om andra bilar och Racing .
Fel att han har sagt att han gillar att köra elbilar då menar du ? . AI svaren om hans mer uppseende uttalanden kom inte från mig .
Det där kom inte från AI , utan precis som jag skrev en gissning från min sida . Är den gissningen fel menar du ?
Men hur långt ska du dra detta
Jim Farley har jag i tidigare trådar postat poddar från och kommenderat för sitt vurmande för elbilar så du förstår nog vad jag känner för Jim Farley en av bilindustrins riktiga Gear Heads som brinner för bilar i alla former
Man behöver inte argumentera i oändlighet med alla
Då hade du inte behövt svara alls , om du inte tycker om att diskutera . Försvar . Inte argumentation . FÖRSVARAR ALLAS RÄTT TILL EGNA VAL . Diskussioner tror jag man kallar det i ett diskussionsforum.
Om du läst mitt inlägg hade du inte behövt ställa den frågan
Vad försvarar du dig emot? Okunskap
Nu lägger vi ner
Oj det var drygt . Förvarar andra människor mot okunskap blir det i så fall som flera VD , det borde framgått tydligt . Mot lite allt för självsäkra människor som aldrig frågar om något . Mina inlägg i denna tråd innehåller ganska många frågetecken om du har läst mina inlägg . Inte så många från andra . Men jag är rätt säker på att många konservativa Ford entusiaster i USA har åsikter om att Fords VD vurmar för Elbilar . Det räckte med att se nyhetsrapportering där människor intervjuades i förra valet för att förstå det , utan att ha bott i landet ….
Ja vi lägger ner. Jag försökte bara i mitt ursprungliga inlägg säga att det kanske inte är lämpligt ur ett företagperspektiv om de ledande å ena sidan driver företag som börjat odla gurkor, men där man offentligt säger att man gillar tomater bättre! Men tydligen väcker det sådana känslor att det inte går fram hos vissa ![]()
Drygt det också. Så jag får väl ansluta till tonen då . Och påstå att det var en otroligt korkad liknelse . Eftersom Toyoda odlar och älskar tomater ( bilar med ICE motorer ) som säljer allra bäst globalt . Säljer man drygt 10 miljoner ICE bilar om året och 200000 Elbilar = under 2 % . Så hade det varit värre att säga att man inte gillar ICE bilar . Men visst hade han kunnat säga att Elbilar är okej dom också. Själv älskar jag blandningen i en sallad . V8 or behöver han dock inte bekymra sig över tillgången på . Det finns miljontals begagnade att köpa i världen , och dom lever otroligt länge .
Fast nu är deras bransch nästan enbart skittråkiga hybrider som är antitesen av spännande v8or som Toyoda beklagade sig över att elbilen håller på döda. Det är ju hans egna hybrider som gjort det redan. Därav det antydda hyckleriet i uttalandet.