Runt mars ska handlare börja få sina bilar. Det kanske kommer en “roadshow” innan dess dock, det verkar ju vara det de flesta gör nu för tiden.
Det är nackdelen helt klart.
Jag fick idag en inbjudan till ett exklusivt “Closed room” event hos min återförsäljare i början av oktober
Hoppas kunna lösa så att jag kan delta, har en jobbresa inplanerad den dagen…
Februari-mars skulle jag gissa på, när svenska pressbilar börjar dyka upp.
Alrik ger iX3 betyget fem av fem! Verkar vara en fantastisk bil! ![]()
De håller på ännu med sitt hobbyprojekt ![]()
Verkar lite ranglig och inget jag skulle våga maxa med m.m. Undrar vad den skulle få i Euro ncap?!
Lansering 2026 låter som en mycket svår uppgift att lyckas lansera denna space-farkost till bil.
Jag tror space-eran är över vad gäller elbilar. De kanske ska ändra planen från bil till flygplan istället och hoppas vidare på att de flyger den vägen istället och får några sponsorer.
Tycker det finns en plats för en nischtillverkare men alla bilar med bara 2 säten går fetbort för mig. Är det omöjligt bygga en fyrsitsig aerodynamisk bil? Skulle vara Tesla m3 då som fortfarande sopar banan med de andra tillverkarna vad gäller effektivitet. Varför gick inte Hyundai Ioniq vidare med sina extremt effektiva modeller? Gillade även VW 1-liters bil men den var ju också bara tvåsitsig, en testmodell t o m i tandem.
Hyundai Inster? Mercedes CLA?
Hyundai Inster ska jag titta på, klart mer Laban än nya R4! CLA glömde jag, lite utanför min budgetrestriktion kanske, måste kolla leasingpriserna.
Ja av tillverkarna rabatterade privatleasing priser , är nog räddningen för elbils försäljningen många gånger .