Bristande underhåll snabb laddare

Jag har laddoperatör kortet i handen när jag går ut för att sätta i kabeln i Lastbilen . Kortläsaren sitter ju på stolpen en meter från lastbilen , så jag skulle tro att jag blippar kortet ca 10 sekunder efter att jag satt i kabeln . Att laddningen ibland inte startar har ingenting med det förfarandet att göra i mitt fall . Händer bara på ABB laddarna inte på annan laddplats hos samma laddoperatör . Laddstationen är begränsad till endast lastbilar , så vanlig kortbetalning är inte möjlig . Den är så välbesökt med lastbilar , så åkerier tillsammans har utarbetat ett schema, där ankomst lasttider och laddning har anpassats . Här är inte varken Teslor eller andra elbilar välkomna .

10 sekunder är helt OK, men du kan också auktorisera innan du ansluter då blir det ingen paus i kommunikation mellan fordon och laddare. Om det är ren tung sajt du är på, kan du inte köra via MAC och slippa blippa? Kan du säga vilken sajt det är?

Jo det håller jag med om . Jag kör extremt sällan långväga med elbilen , och snabb laddar extremt sällan personbil så jag har ingen aning , och blev kanske lite avskräck i onödan . Såg en stressad galning på laddplats under tiden för lossning i veckan. Allt jag kör lossas / lastas med truck , så man sitter där och ser ibland tokigheter . En man skulle dra ur ladd kontakten och kände motstånd i första försöket . Andra försöket lutade kan hela kroppen bakåt för kraft , som inte hjälpte . Tredje försöket lutade han sig bakåt kombinerat med ryck och lyckades få ur kontakten . Nu gick det nog sönder något tänkte jag .

“MEn dE äR Ju DeN StörSta miLJö- och ElBIlsPoddEn” - stort tvek på den.

1 gillning

Skriver privat till dig.