Ja, kan hålla med dig där. Hade inte velat ha en bil med överdrivet många buggar som påverkar ens vardag.
Nästan så man börjar misströsta, då man hittills bara sett denna typen av videos inför Bryssel mässan ![]()
Tills vidare får väl spekulationerna frodas ![]()
haha, alla dessa småsnuttar till videos med nån bokstav i varje, tills finalen med Inonic 3 helt utskrivet, var bara att basunera ut det “nya” namnet på concept 3 som visats.
Nästan så man intar en mindre positiv känsla för Hyundai när de håller på sådär och luras. En förproduktionsbil, eller en kommande N variant hade liksom smält högre än att visa upp samma conceptbil de redan visat ![]()
Den stora nyheten från Hyundai var ju Starian, blrde väl intressera dig som vill bygga husbil?
V2L och 800V ![]()
Känns inte just Staria som ett konstigt hopkok av hyllvärmarprylar som de fått över genom åren och som de nu skohornat in i en ICE platform. ![]()
![]()
Absolut 800V är det check på liksom storleken, men räckvidden behöver bli lite bättre 45-50 mil WLTP hade varit bra!
Sedan är nog Flexis/Renault fortfarande bättre med sitt AAOS och snyggare design.
Men kul att flera börjar röra på sig lite mot att kunna bygga camper på.
Jag tror det behövs minst 2-3 år av batteriutveckling innan de duger för att kunna bygga en vettig campingbil på med bra lastvikt. Innan dess får man nöja sig med lite campers, men det behöver ju inte vara fel det heller.
Jag tänkte samma sak faktist. De slänger ihop nåt för att ha nåt att sälja, när alla väntar på deras nya IMA plattform som de säger ska effektivisera bilar upp till 50% ![]()
Fanns inte BZ4X tourings kusin Subaru E-outback där?
Den är något jag faktiskt skulle vilja ha. Är nog den enda elbilen som känns som något riktigt rejält.
Jodå, den finns. @Esse har kollat in den ![]()
Mercedes GLB = nu äntligen är MB på banan igen med sin nya plattform.
Dryga 600k är prisvärt, kommer sälja bra.
Jag vill dock helst sitta lågt så ser fram emot de andra långbyggda MB’s.
Samma nya som CLA, men inte nyaste nya som GLC. De kom ju tätt dessa plattformar ![]()
Om man läser mellan raderna, så verkar det väl som att någon massproduktion av bilar på den nya IMA plattformen från Hyundai gruppen kommer efter 2027. Jag tolkar det iallafall så, men kan ha fel. Genesis GV90 som är Genesis nya lyxbil har ju testats nu ett tag med nya plattformen, men det har kanske inte gått så bra som de hoppats verkar det som. Vet inte om det hör ihop med en bild jag såg, där de fick bärga loss en maskerad GV90 från en snövintrigt dike förra året. Det kan iallafall förklara varför det nu verkar finnas en del modifierade äldre plattformar på de bilar de släpper från Hyundai gruppen.