Detaljer om eldrivna Mercedes GLC

Presterar kommer de nog att göra med sina nya plf. Sedan är det nog lättare ändra ev. misslyckade grepp vad gäller inredningsdetaljer m.m och kul att de testar lite nya grepp där.

Jag ser BRA progress från de tyska premiumtillverkarna som äntligen börjar komma ifatt Kineser och Tesla. Även VW-gruppen är på G. Kul !
Extremt viktigt för europeisk konkurenskraft!

De hade klara problem med kvalitet i början JA!
Men efter 1-2år var de klart mer tighta.
EQS är solklart den mest sköna bilen att glida runt i, länge. Ihop med S-klass.
Båda HA-begär :heart_eyes:

Ja BMW tog mer tid på sig att göra en lyx-el-limpa, det märks.

Här har vi den! (Källa)

Riktigt argt vildsvinstryne det :slight_smile:

3 gillningar

Riktigt snygg både in och utvändigt. Kan nog tänka mig leva med ledbelysta trynet också, då det går att släcka. Blir intressant hur de prissätter jämfört med BMW IX3 :heart_eyes:

1 gillning

Nä hörni, ingen fullträff enligt mig. Baserat på bilder, så knockar BMW konkurrensen just nu.

Dock får jag vänta tills jag ser bilarna i verkligheten!

https://www.mercedes-benz.com/en/vehicles/glc-livestream/

1 gillning

A new star is born :grinning_face:

Temat verkar vara rymden om man tänker på BMW startrek bak så verkar de ha snackat ihop sig :slight_smile:

Så väntar vi på priset. Ett startpris under 700k förväntar jag mig

Kan rekommendera 15:44 för @J.Erasmie :wink:

1 gillning

Vilka är den här bilen designad för? Jag ser bara ett stort antal löjliga funktioner… Dock har man fått till fronten någorlunda väl

Färgen på det bruna lädret är fin dock - och bra att man har fysiska luftreglage.

Finns ingen tvivel om att iX3 är den bättre bilen.

Så standardversionen har en skärm för passagerarna som standard. Men man får bara välja mellan 12 bakgrundsbilder. Det är tillval om man vill att skärmen ska gå att använda.

BMW gjorde tillvalen mycket enklare, där det mesta är standard.

Lite besvikelse blev det och hade önskat man inte hade glastaket som standard.
Sedan finns det en del saker de borde jobba mera med, men det är nog första el-mercedes sedan EQB jag fattat tycke för. Sedan att jag inte har råd är förstås ett annat problem, men jag hoppas några av de lite mindre lyxiga versionerna kommer ner en bra bit under 700k, så kanske det kan bli en begagnad sån framöver när stjärnorna slocknat :slight_smile:

Jag hade låga förhoppningar och bilen nådde knappt upp dit.

Den ser även trång ut i baksätet.

Orkar inte kolla….

Altså ingen akvarium eller..

Har kollat på många klipp nu med både iX3 och GLC EQ. Än en gång lär nog cheferna på Mercedes klia sig i huvudena och undra hur det gick fel.

Återstår att se. Även om jag varken har råd att köpa nån av bilarna så tror jag försäljningarna framförallt på tjänstebilssidan kommer ge båda märkena en skjuts. Sedan köper jag kanske nån mindre utrustad av dessa begagnad. Blir spännande se alla provkörningar sedan hur förare kommer överens med de nya rattarna och skärmarna i bilarna. Det kommer nog påverka kunderna ganska mycket, liksom hur praktiskt allt är att använda i bilarna. Finge jag välja mellan BMW, Mercedes och kommande Audi lösning på sin sport konceptbil, så skulle jag välja Audi helt klart. Att bara trycka bort konsolskärmen när man inte använder den är helt klart bästa lösningen och sedan ha många fysiska knappar och reglage. Alternativet jag ser nu är Renaults lösning, där man kan släcka skärmen med en knapp. Genialiskt enkelt och inte dyrt heller i jämförelse :slight_smile:

Enig. Det där var vanligare förr, dvs skärmar som försvann. Volvo hade ju sin som poppade upp framme vid rutan, Audi hade ju skärmen som roterade och hade träpanel på andra sidan.

Ingenjörerna kändes mer klassfulla förr.

1 gillning