Detaljer om eldrivna Mercedes GLC

Exteriört: Mercedes-Benz Q4 with Philips Hue Technology

3 gillningar

Insidan :victory_hand: utsidan ok.

Skit också, GLC ersätter EQB som läggs ner.
Personligen tycker jag EQB är den snyggaste av de två och hade gärna haft tekniken i ett EQB skal istället.

1 gillning
2 gillningar

Smaken är som baken… :slight_smile: Jag tycker EQB är jäkligt ful, den är visuellt baktung på något vis.

Ett snyggt gulligt face och en rejäl greppvänlig bak, vad mer kan man begära :grinning_face:

1 gillning

Kör Mercedes med agent-upplägg eller kan man få rabatt på priset?

Mercedes har länge kört med agentupplägg. Konfiguratorn verkar inte vara uppe än, blir intressant att se vad som ingår i standardpriset :slight_smile:

Jag lyckades ta mig in i konfiguratorn och förstod att i alla fall panorama var standard. Men ska man lägga till 360-kamera, styrassitans, digital light, metallic och dragkrok så är man uppe på ca 860 tkr. Rätt saftigt i konkurrensen ändå.

Jag fick en direktlänk av en kompis, verkar inte vara helt fungerade än.

Tycker det blir dyrt, det är lätt att komma upp i 900K utan att ens försöka. Känns som att de fokuserat på att konkurrera med Q6, inte med iX3. BMW har verkligen skakat om segmentet :slight_smile:

Både pris och omdömen från recensenter! Väldigt mycket i GLC verkar vara för att det är ”kul” medan iX3 har en tanke bakom varje funktion.

Ja, man verkar ha lite annat fokus. Skulle kunna tippa på att MB kommer vara den mer komfortabla bilen dock, det brukar de ju vara riktigt duktiga på. Ska få min första titt på iX3 nästa vecka, ska bli intressant att se den på nära håll och få klämma. GLC upplevde jag ju som en riktig tysk premiumbil, BMW är jag mer osäker på interiört, ser rätt avskalat ut.

Intressant att i tillvalslistan finns omvandlare till 400V för 6 950 kr… Borde kanske varit standard

1 gillning

Helsike vad många olika alternativ på utrustning det fanns att välja på i konfiguratorn :sweat_smile: Blir snabbt dyrt om man klickar i många villhöver-saker!

hehe, testade själv och jag kom undan med 825k med det nödvändigaste. Testade också BMW IX3 och där landade jag på 792k med det nödvändigaste.
Nödvändigaste för mig var HUD, rattvärme och dragkrok som jag fick kosta på extra i paket för.

Tycker samma. CLA är fin däremot

Håller med. Vilket är trist, eftersom GLB ser bra ut.

Jag ändrar mig, jag tror nya GLB kan bli en perfekt 7 sitsig familjebil med mycket av det EQB saknade. Sedan verkar den bli något längre och lite bredare, vilket är en fördel som 7-sitsig. Lägre än EQB, men det verkar ju fungera bra praktiskt ändå för sittplatserna, Vet dock inte måtten på den som testar utrymmet i bilen, men han verkar ju inte vara så lång med tanke på bilens troliga höjd :-). Ej vidimerade mått och EQB måtten inom parentes

Jag hittar måtten längd=4723 (4684)cm, Bredd= 1855 (1834)cm, Höjd=1468 (1667)cm

Kan nog hålla med också att det lilla man sett så kan den nog bli nästan lika snygg som EQB också, även om fronten på EQB är svårslagen :slight_smile: