Jo det blir det säkert , men prioriterat för oss . Och det vi har planerat att använda sparpengarna till ![]()
Håller med, det räcker inte med ekonomiska styrmedel.
För mig är jag redan där jag kör Golfen och Ducatin på Aspen Classic Vehicle Fuel Golfen rullar 4-500 mil om sommaren Ducatin vet jag inte Tyvärr finns Aspen Classic Vehicle Fuel än sålänge bara på 25 liters fat så det blir lite meckigt då kostar den runt 50kr/liter tydligen ska den komma på 200 liters fat innom kort och jag gissar att det blir lite billigare per liter då
Mina Italienskor dricker VP Racing 109 octane och det går åt minst ett oftast två 200 liters fat per säsong
Jag träffar fler och fler som kör sina enthusiast bilar/hojar på Aspen Classic Vehicle Fuel det är mindre strul när man vinterförvarar man slipper vanlig pumpbensin med etanol inblandning som degraderar och skapar problem Dom flesta är eniga om att 50kr/liter inte är för dyrt om man kör 400-700 mil en sommar Vi som aldrig kommer släppa våra fossilfordon är väl medvetna om att det i framtiden kommer att kosta för nöjet och privilegiet att fortsätta använda dom
Pendla dagligen i en bensin/dieselbil med 50kr/liter är inte tänkbart eller hållbart då är elbilen överlägsen
Jag får väl roa mig med , att räkna på laddhastighet / räckvidd i meter / elförbrukning per 100 m2 och energi effektivitet på den här istället nu då . Billigt gillar jag
Billig klippare, var finns den?
Gick in på Jula för att köpa lite VVS grejor . Men det råkade bli en gräsklippare också . Så nu har vi tre gräsklippare ![]()
Jag såg också det erbjudandet, men av någon anledning tänkte jag bensindriven och gick vidare. Eldriven låter deso mer intressant även om jag har en bensindriven, manuel driven samt robotgräsklippare (som inte fungerar för jag orkar inte med att fixa kabelbrotten) - Lite missvidande försälning när dom skriver “självgående” borde inte det vara en robotgräsklippare då?
Dom hade rea på Stiga bensindriven klippare också, för 1700 kr om jag minns rätt . Jag tänkte tanken att köpa en sådan också, men Gumman besinnade mig . Lite litet batteri på den eldrivna , men jag brukar ändå inte klippa allt vid samma tillfälle . Skulle jag ändå vilja göra klart , så går det ju att byta till någon av dom gamla bensindrivna .
Kan man få gräsklipparen som EREV?
Tyst och miljövänlig om man skall klippa en kort stund men måste man klippa länge så slipper man ta en öl i skuggan medans man laddar??
Frågar såklart åt en kompis då jag saknar gräsmatta där jag bor nu. ![]()
Jag misstänker att Hyundai kommer inkludera EREV i fler av sina EV modeller för att maximera försäljning. Andra bilmärken kommer haka på efter förutom Tesla där Elon kommer sätta stop och kalla det för dumheter.
Varför skulle man vilja ha det
Finns väl bara en värdig gräsklippare ett rött chassi i aluminium med Klippo logga och en svart Briggs & Stratton motor Honda motor är för trygghetsmissbrukare
Back to topic
Jag vet absolut inte?
Tänkte bara få det flitigt diskuterades klipprare i tråden.
Ja jösses . Första reaktionerna, som ändå verkade vara tacksam för tipps på billigt , var trevligare . Inte huvudsakligt fokus för alla .
Hyfsat vänligt uttryckt ändå i så fall .