Lite förvånad att de inte justerade för EX60’s 21’’ däck i testet. Kul ändå hur högt ansedd EX60 är i journalisters ögon. Sann premiumbil.
Har provkört BMW iX3 än så länge och det jag gillar mest i den bilen är skärmen under vindrutan, den otroligt snäva svängradien(trots AWD) och körkänslan. Det jag inte gillar är rattknapparna, benutrymme i sidorna i framsätet och benutrymme i allmänhet i baksätet samt att inredningen känns plastig och ljudet i förardörren var mer plåtskrammel än premiumkänsla.
Edit: Ytterligare en sak jag verkligen inte gillade är växelväljaren! Plastigare och rappligare reglage får man leta efter, inte alls någon premiumkänsla i den!
Har tidigare haft en BMW i3s och kör nu en Ioniq 5 RWD Advanced och jag upplever att min Ioniq 5 både har bättre material i inredningen och mycket härligare dörrljud. Utrymme för ben är också bättre både bak och fram i min Ioniq 5.
Ska provköra Volvo EX60 också, men är imponerad hur bra min bil fortfarande står sig!
Den kommer bli kopierad, fullkomligt briljant lösning. Alltid hög kontrast och man slipper fokusera om blicken till näravstånd och snett höger till mittenskärmen!
Behovet att headsup försvinner dessutom.
Klockrent!
Den gillade jag direkt när jag såg det på bilder. Fantastiskt! Citroën hade något liknande tror jag, men i iX3 blev det jäkligt snyggt.
Matt Watson tar sig an Torslandabilen
Prisar bilen enormt. “Best in its class”. Hans största problem verkar vara touchscreenplågan.
Wow, vilket beröm. Javisstja, det var Carwow, kanske inte så konstigt då… Men Matt är lite yvig och det gillar jag.
Ja tänkte på det idag när jag pendlade till jobbet i min Cupra Born att det ju finns utrymme under vindrutan för en likadan lösning som BMW gjort i iX3, alla bilar borde ha det!
Efter över 300 testmil kan testlaget konstatera att det här är några av världens mest kompetenta familjebilar. Vi utser Mercedes till vinnare med det krävdes målfoto för att skilja den från Volvo, med BMW jagande hack i häl.
Föredrar du BMW:s lite sportigare och futuristiska stil eller den supertysta och minimalistiska Volvo kan din vinnare bli en annan. Det här blev ett test utan förlorare.
Vad finns det i Volvon menar du?
Tycker den är otroligt skandinavisk stilren och fräsch.
Eller är det körkänslan?
Fick upp hoppet (igen) för Volvo med denna bil. EX30 är skitfin på många sätt, men har svagheter. Med denna är de uppe på toppnivå.
Ska testa en ES90 bara för det, vill se hur en lågbyggd modern Volvo är nuförtiden.
Stolarna, säger bara det…stolarna i nappaläder!!! ![]()
Kolla regplåten, det är ett inlägg med glimten i ögat ![]()
Se där, nu har du god ursäkt att ligga 5cm bakom andra förare på motorväg!
Fan vad korkad man känner sig.. ![]()
Inte som mina föräldrars granne på fina gatan i Täby som fick en Mercedes som tjänstebil med DAF som regnummer han jagade Philipssons om att få plåten utbytt Mor hade en Mk1 Polo med KKK hon skämtade om att hon nog måste köra med en vit huva
Leveransproblem för EX60, ajajajaj!!!
EX 60 Bättre rostskyddad än tidigare modeller läste jag i Vi Bilägare . Mycket tack vare den släta skyddsplåten i aluminium , som täcker underredet . Samma betyg 4 som BMW men MB bäst .