Håller med, hade blivit vansinnig.
Fått värre än så när man parkerat i Mall of Scandinavia
Hehe, blivit vansinnig?
Nja, “harmlöst” sade jag iochförsig. Har sett mycket arga reaktioner på nätet, bl.a. att man skulle gått över någon form av gräns med att “röra någons privata egendom” etc. Lätt överdrivet tycker jag. Låt mig förtydliga: greppet är ofint, och har motsatt effekt till vad de vill åstadkomma, men jag anser att om man fått en lapp på bilen är det bara att skrynkla ihop den, sucka, och gå vidare med sitt liv.
Sant, vansinnig är väl att ta i men det finns inte jättegott om papperskorgar dörinne vill jag minnas, hur många lappar hamnade på golvet?
Vet när en tvättfirma satte reklamblad på bilarna på jobbet låg det såna överallt ett tag efter.
För mig var det inte själva lappen på rutan som störde mig. Det som störde mig var att jag som Tesla-ägare på något på något sätt skulle känna mig “skyldig”. Jag är väl fan inte en del av konflikten, som de försöker göra mig till! IF Metall tappade all min sympati där och då.
Jag har många punkter på min lista med saker som jag avskyr hos Elon, så jag skulle personligen inte köpa en Tesla.
Men att det är lagligt att Postnord nekar att dela ut post till dem är sinnessjukt. Och ärligt talat hoppas jag att lagen ändras.
@esse @Kristofer dags att passa på nu då
Kristoffers är för hel men min bör vara aktuell
Enda rätta! Anar att IF Metall känt trycket! Konstig kommentar från IF Metalls avtalssekreterare “när det här fönstret är stängt kommer det vara väldigt besvärligt att få sin bil lagad så man får tänka sig för vilken bil man köper” med tanke på att det finns en hel del som köpte sin Tesla långt innan blockaden. Men de kanske ska sluta köra sin “gamla” Tesla för att inte riskera hamna i en ny rävsax utlagd av IF Metall?
Och nu blir det inga nya laddstolpar installerade på grund av Sekos sympatistrejk.
Då kanske det börjar kännas för Tesla, ej lagade bilar drabbar bara ägarna men ej nyinstallerad laddinfrastruktur borde drabba företaget.
Det kommer ju även drabba andra elbilister vilket ju tidvis kan skapa ännu längre köer än idag. Dom flesta tesla laddarna är ju öppna för alla elbilister.
Först den 4:e mars, efter 08:ornas sportlov! Tack för det!
Det påverkar nog inget så tidigt ändå
Mer bakslag för Tesla
Tesla in Germany: Locals vote against factory expansion plan – DW – 02/20/2024?
Tecknar dom kollektivavtal kanske det blir annat…
Om nu ekonomin går på knäna för man inte har råd att betala för en hyrbil medan Teslan står okörbar, jag tror det rörde sig om 10.000 extra i månaden? Är inte lösningen att köpa en billig bensinare för omkring 20 papp och köra den tills Teslan är klar? Näh, det måste ju va en elbil! Jo tjena…
Så länge lappen inte är gul så blir jag inte upprörd om någon placerar det på bilen.
Häromdagen sparkade Tesla 10% av sina ca 140.000 anställda = 14.000 där flera fick ett e-mail på söndag eller tidigt måndag (beroende på time zone) med uppsägningen många kom till sina jobb måndagmorgon helt ovetande och upptäckte att passerkortet inte funkade eller att security sa “you don’t work here anymore”
Är det vad vi vill ha på en Svensk arbetsplats