Första spåren av Neue Klasse i produktion

Jag gissar att det går en kollektiv suck av lättnad genom säljkåren på många BMW ÅF när den första av BMW Neue Klasse designen blir verklighet i 2025 BMW X3 inte i närheten av så extrem som design studien Många ÅF har varit oroliga att dom skulle bli för mycket rymdskepp för den ganska konservativa BMW kunden

Ska bli kul att få klämma på en…

1 gillning

Sicket gristryne. Och vad i hela friden finns det under den där massiva motorhuven?

Det där är en ICE X3 M så jag gissar på en turbo 4a eller kanske en av BMWs fantastiska 6or Vi får väl se om BMW fortsätter sitt vinnande koncept i4 & i5 att bygga ICE och EV på samma plattform speciellt nu när flertalet bla Porsche backar på att gå full EV i hela sin line up och fortsätta utveckla ICE och Hybrider och det är ju ganska tydligt att BMW inte bara gör Neue Klasse EV

Ahh, jag fattade inte att det var X3. Då förstår jag.

Någon som vet när den presenteras, kan beställas och när leveranser kan ske?

iX3 finns ju redan för leverans men inte i denna skepnad som det verkar prioriteras ICE/Hybrid versionen av den nya X3 om den kommer som EV eller det kommer en EV only version återstår att se @cgullin och @Esse vet säkert det…

Det är nya Neue Klasse iX3 som jag far efter!

Fast den där har väl inget med Neue Klasse att göra?
De kommer ju först senare och 2025år bilar skulle väl bara får ”inspiration” från kommande modeller.

Den presenteras i motorpresen world wide som den första bilen med spår av Neue Klasse design helt omaskerad men dom kan ha fel Pressbilderna kommer från BMW och är en 2025 X3 M

iX3 finns nu endast att beställa som lagerbilar och man har ju nu börjat testa produktionen av Neue Klasse iX3. Den ska enligt BMW vara en ren elbilsplattform.

Neue Klasse har mycket att leva upp till och det ska bli intressant att se vad man får fram. Vi har ju sett glimtar av nya iX3 som ska komma nästa år i vissa läckor: https://alltomelbil.se/nya-bmw-ix3-neue-klasse-avslojad-genom-patentbild-sa-blir-njurarna/

Men, det som jag tycker är mer intressant, är nya i3, som ser ut att komma 2026. Hoppas på en touring lagom till jag ska byta ut i4an :slight_smile: https://alltomelbil.se/forsta-bilderna-pa-bmw-3-serien-som-elbil-neue-klasse-blir-verklighet/

Det intressantaste som jag tror flera tar efter är deras panoramic vision som nog kommer bli framtidens HUD.

HUD vet jag inte, jag tycker nog de fyller olika behov. Citroën e-C3 har något liknande fast bara framför föraren :slight_smile: Men jag kan tänka mig att ha en sådan istället för en stor förardisplay alla dagar i veckan, ser riktigt snyggt ut!