Första spåren av Neue Klasse i produktion

BMW ligger i framkant här i Europa när det kommer till EV övriga penningstinna marknader är ganska ointresserade och såklart bekräftar BMW en ICE M3 då trogna M-kunder är minst sagt ointresserade av en EV och redan spekulerar om M3 kommer med manuell växellåda

Att pressen fokuserar på den är för att det är vad som visades upp igår och man söker klick läser man vad som skrivs så förtydligas att det kommer en ICE M3 och detta är “bara ett i3M concept med en föraning om design på kommande M3”

Skriver en krönika om just detta för en annan publikation kommer att översätta den och posta här gissar att det kommer ruffle some feathers

Nån som vill gissa på M3 take rate EV versus ICE som spekuleras kosta en bra bit över €100K

Härligt, precis vad en bra krönika ska göra :+1:

Är det såhär den kommer sluta undanställd bortglömd dammig i någon lada på landet

1 gillning

Undrar hur batteriet i en EV mår när den stått undanställd/bortglömd i ett antal decennier?

1 gillning

Nu sitter han där och drömmer @cgullin

3 gillningar

I ärlighetens namn, vem gör inte på detta? :heart_eyes::heart_eyes: M3 Touring har ju alltid varit en sån där drömbil man inte har råd med men som ändå skulle kunna vara möjligt en dag :joy:

För mig är det en E30 Alpina B3 2.7 Touring eller Cabriolet som hägrar

1 gillning

Mer info om BMW M3 ICE och EV

Puristerna vill ha en manuell låda i ICE M3 Kanske får EV M3 precis som Ionic 5N Taycan Manthey och Super-N en digital/manuell växellåda med motorljud

BMW i3

Det är den där Alfa Romeo Giulia bakdelen men övrigt en riktigt lyckad sedan Hofmeister kink och allt

1 gillning

Startpris på 679 med en First Edition för 775. Bara att vänta på en bakhjulsdriven med det mindre batteriet nu då :heart_eyes:

2 gillningar

Så jävla bra av BMW att satsa så hårt på sedanen. När alla går över till homogena SUV:ar känns det bra att vissa håller kvar den gamla eleganta sedanen med senaste tekniken. Som Gullin säger är den kommande bakhjulsdrivna varianten väldigt intressant att hålla utkik på. Den ser så snygg ut i vitt och grått.

Ligger ca 50k högre än jag hade hoppats på. Men bakhjulsdriven med lilla batteriet är det jag också siktar på. Sedan behöver man väl trycka i så gott som all utrustning för att det ska bli en vettig bil tyvärr.

1 gillning

Känns som att BMW gör så mycket rätt….men ändå kom vinstvarningen i veckan och en sänkning av vinstmarginalen till 1-3 procent. Det låter inte direkt bra för en premium-tillverkare som BMW. Man skyller på att de kinesiska konsumenterna inte köper deras bilar längre. Lösningen. De utökar kostnadsbesparingsprogrammet ännu mer. Nu är då frågan hur mycket man kan spara innan vi som hänger här märker det i vilka bilar de levererar. Man kan ju hoppas att de dragit på sig en massa lyxig overhead och att det är sådant som man tar bort snarare än att bilmodeller blir försenade.

Ska BMW göra samma tabbe som Ferrari att ta ett klassiskt brand och försöka förnya/modernisera det med att göra det till en EV Ferrari har redan fått smaka på gigantiskt missnöje och motstånd från sitt Tifosi och nu har huvuden börjat rulla i Maranello

Att bygga en M1 eller använda M1 på en EV är i min bok ett GIGANTISKT MISSTAG M1 är en ikonisk Guigiaro design har en NA rak 6a total tillverkades 455 st både gat och tävlingsbilar som idag är eftertraktade samlarobjekt En M1 EV kommer precis som Luce bli en degenerering av BMW M brand Vi vet ju alla hur det gick med i8 Personligen tror jag att mottagandet av M3 Concept stigit dom till huvudet men med den var dom snabba med att den även kommer som ICE och dom största påhejarna M kunderna var inte för EV versionen

Hos BMW handlaren i Kristianstad står det en vit M1 i showroomet det står även en vit 2002 Turbo vill ni se BMW ikoner gör ett besök

2027 BMW X5 med fem drivlinor edit: ICE diesel laddhybrid vätgas och EV alla med Neue Klasse styling men inte på Neue Klasse arkitektur utan en helt ny som kan ta alla fem drivlinor

Snacka om hängslen och livrem

1 gillning

Man vill väl inte missa en enda nuvarande eller återvändande X5 kund som är ovanligt märkestrogna

Jag har säkert 10 pers runt mig som bilbyte efter bilbyte kommer hem med en ny X5 allt från Lundell bilmekanikern Mirre till storbonden Ola med flera alla är inne på minst två och som mest fem X5 genom åren Väldigt sällan en X5 ägare köper en Lexus eller Benz

Förståligt, skitfina vagnar

BMW var snabba med att poängtera att det kommer en V8 i X5 och troligtvis en riktigt M5 annars inte mycket info än 144 kWh batteri 800 volt i EV Och så är det ju dom där EX60 dörrhandtagen som pushas