Efter 3-år har jag lärt mig hur man förvärmer Ioniq 5 innan man ska åka iväg.
Jag har inga fasta tider när jag använder bilen och det vore bekvämast att bara trycka på Starta AC i Bluelink och det fungerar när bilen inte är ansluten för laddning. När bilen är ansluten till laddaren kunde jag tidigare trycka på Starta AC i Bluelink några gånger men det slutade fungera för ett tag sedan.
Nu måste jag aktivera Planera AC och ha Nästa avfärdstid aktiverad. Fördelen är att den metoden är att den hittills alltid fungerat.
Är ni sugna på en Ioniq 5 2025 kan ni titta på den här videon.
Video refererar till Ioniq 5, som tillverkas i USA.
De som kommer hit är från Sydkorea. De säljs i Danmark och Norge, men ännu inte i Sverige.
Det är kanske inte så smart att köpa bil nu när inbytespriset på elbilar inte är så bra och att det ryktas om att EU ska införa någon form av bonus vid köp av elbil.
Fick meddelande om att aktivera Bluelink Store i Bluelinkappen. Gjorde så och fick ett välkomstmeddelande, se nedan. Bluelink Store har dock inte fått något innehåll ännu.
Hittade sedan en beskrivning på svenska, som innehåller priser.
Välkomstmeddelandet:
Welcome to the Bluelink Store!
Hello
Thank you for joining the Bluelink Store! You’re now ready to personalise your vehicle experience and take greater control of every journey.
In the Bluelink Store, you can easily purchase or subscribe to a variety of digital software features, and enjoy the convenience and security of smarter driving, wherever you are.
Discover everything the Bluelink Store has to offer:
1.
Select from Bluelink PRO. PLUS and LITE packages to choose your level of connectivity
2.
Choose individual digital features and services that reflect your personality and taste.
3.
Experience expanded functionality with new features as they are released.
We’re excited for you to start exploring. If you need any help or have questions, our support team is always here for you.
Wishing you safe journeys!
The Bluelink Team