En annan Hyundai elbilsmodell som inte varit så populär i Sverige är påG med en facelift.
Trots att jag personligen inte gillar opraktiska sedaner, så är nog ändå Ioniq 6 en sedan som faller mig i smaken.
Lägg därtill ett N-line i slutet på modellbeteckningen och en härligt färgkombination röd och svart, så gissar jag att många nog skulle kunna tänka sig ha den på uppfarten, för att göra grannarna avundsjuka!
Om man bortser från att sedan inte fungerar praktiskt för oss så var det största problemet jag hade med Ioniq 6 klädseln, gillade verkligen inte det rutiga mönstret. Om jag minns rätt mönster minns bara att det inte var i min smak. Viss säregen extern design men gick att leva med.
Sånt där retar mig till no end Peugeot släppte ett år en 308 SW GT en proper long roof med en suverän utrustningsnivå riktigt sportchassi lite mera hästar och speciella färger för GT editionen (som idag är en unicorn) bilen blev helt fantastisk men kunderna tyckte GT blev lite dyr och volymerna blev inte som förväntat så till face liften kom en GT Line en ner specad GT med standard chassi och lite färgglada tingel tangel en otrolig besvikelse
Nu smutsar Hyundai ner sitt N brand som i alla versioner ICE som EV är något riktigt speciellt där både design och engeneering har fått väldigt lösa tyglar och om någon har kört en i30 N så fattar man (jag väntar fortfarande på att köra Ionic 5N) vad en sportbil i GTI klass är En N-style kommer bara bli en nervattnad sminkad gris av en riktig N performance bil
Varför???
Vad jag tycker om Ionic 6? En hemsk design ser ut som en hund som har kli i röven och släpar röven runt på gräsmattan IMHO
Jag gissar att man gör det för folk som inte har råd med “the real deal”, men vill ha nåt som ser ut som “the real deal” på uppfarten.
Knepen är många när man ska locka kunder. Knepen med att välja bort modellbeteckningen på en billigare variant av lyxbilar har man ju kört med sedan länge, där man därmed inte ser vad som döljer sig under huven. Hyundai motor group kör med gt-line och N-line i sina erbjudanden, jag ser inget fel i det då det finns kunder med olika behov.
Personligen tycker jag en svart hyundai ionic 6 påminner lite om ur-saaben i sina former
Precis vad Peugeot gjorde och hur bra blev det likadant med många GT-style/line N-style/line R-style/line editions bara en sminkad gris med en badge på bakluckan
På lyxbilar har badge delete varit en extra cost option sen 70-talet
Jag avskyr modellbeteckningar. Väljer alltid bort det om det går. På vår förre E-klass (lättare begagnad) fick jag även modellbeteckningen bortplockad i efterhand.
Håller med till 100% det är det första som plockas bort inte bara modellbeteckningar utan även loggor som stör helheten min ID.BUZZ har blivit helt befriad
Idag åkte jag efter en flong ny BMW i4 i en otrolig mörkgrön kulör men idioten hade monterat modellbeteckning från en M4 CS och snett på fel sida satt den som the cherry on top
Antar att du menar 192cm
Men visst är det otroligt hur Kia och hyundai lyckas få bilarna större invändigt än man tror från utsidan. Där har Volvo mycket att lära
Ops . Tack ändrat nu . Litet bagage men räcker nog långt ändå med skjutbara stolar med fällbara ryggstöd i bak . Justerbart ryggstöd dessutom. Och mycket knappar i instrumentpanelen tyckte jag om . Hade jag bott här och rört mig inom Stor Stockholms området ,med dom avstånden hade den passat perfekt.
En mycket bra recension av Hyundai Inster.
En lång person i en liten bil med mycket plats och flexibilitet, samt en massa smart teknik. Den bilen skulle jag mycket väl kunna tänka mig köpa begagnad om 3 år med 2 år kvar på nybilsgarantin
Nu planeras en liten i20-ish hatchback med kodnamnet “bj1” för Europa också.
Få se om den också sticker ut som brukligt när Hyundai lanserar nya bilar.