ID.Buzz får campingläge

Idag har jag hyrt en power station på 5 kWh (för stor men var det enda jag fick tag i på kort varsel), madrassen är uppblåst och en gardin har fått sätta livet till för att kunna täcka fönstren! Kylbagen står på kylning och elgrillen ligger i bilen. Det ska nog gå att campa i en 2026 också :smiley:

3 gillningar

Härligt, tipsa VW om att lägga med det som paket till de som saknar campingmode i sin buzz :slight_smile:

Mot Skåne :slight_smile:

2 gillningar

Vad tusan, jag är ju i Stockholm!

2 gillningar

Tur att ni är mera synkade vad ni ska prata om när ni poddar. :smiley:

Var inte alls meningen att göra detta till min personliga reseblogg! Men ID.Buzz är en så trevlig bil på så många sätt :slight_smile:

4 gillningar

Berätta mer!
Otroligt avundsjuk…ser kanon ut.
Hur fixar du klima på natten?

Det får vi se! Haft dörrar å sånt öppna nu ikväll medan jag spelat in, grillat å donat men nu kör jag en testrun med allt stängt och låst för att se om klimatet håller i sig. Har ställt 50 kg power station på förarsätet och sen bältat den i hopp om att bilen ska tro att det är en förare där. Går väl se hur det går, en herrans brummande är det när hela kupén ska kylas ned :sweat_smile:

Har även köpt små sugproppar med gängor som jag fäst en gardin i. Klippt bitar så det passar fönstren något så när, inte perfekt men eftersom jag bara ska sova här ett par nätter och sen lämna tillbaka bilen så kände jag inte för något mer permanent än så, det täcker det mesta! Ska bli kul att se hur det går :slight_smile:

2 gillningar

Kul med din test hur det funkar med camping i Buzzen, utan camping-mode. Spännande se om det funkar även på den, på samma sätt som man kan lura EX40 m fl.
En Flowerpower inspirerad bil som buzzen måste ju gå att slagga i. :slight_smile:

Lyckas inte hålla igång klimatet, dumma bil :sweat_smile:

Trots 50kg i förarsätet och påslagen tändning?
När jag testar bilar som är högintressanta för inköp, ber jag om nycklarna och jobbar minst en timme från förarsätet i bilhallen med påslagen “tändning”.
Då märker man om USB har effekt att ladda min MacBook Pro 16", samt att klima fortsätter.
Testar även rastvärme/kyla om det finns, både sittande i bilen och utanför.

Detta avslöjar även oljud från kliman. Polestar 2 har det, till viss del även Polestar 4.
Olika klickljud, öppnar/stänger spjäll som hörs och fläkten varierar i hastighet. Och lägsta läget låter lite högt.
Hustruns C40 har konstant lågt väsande, bättre. Stör mindre.
EQS är nååågot sämre än min E-klass 2018 men den är fortfarande bland de bästa elbilarna jag testat. Hörs knappt alls. Framför allt tyst då man kör trots 30+ C, då den kyler bil & stolar automatiskt då man närmar sig bilen. Är behagligt då man sätter sig o därmed slipper höra fläkten på högsta läget.

Så tråkigt att man i en VW idag inte varken kan ha hundläge eller campingläge, när Skoda fixar det. Mycket dålig reklam för VW.

2 gillningar

Min power station är nog för stor, den vilar på kanterna och lyckas nog inte trycka på sensorn. Försökte med min kylbag men den är nog för lätt (minst 15 kg som jag fattar det). Hade velat ha en 2 kWh power ststion som väger omkring 20 kg, den hade kanske gått, den här är så jävla otymplig :sweat_smile: har ju inte appen heller så kan inte slå på från den, ett jävla bök helt enkelt!

Så det funkar inte att du sätter dig i sätet men knäpper bältet bakom ryggen? Stänger den av trots det?

Fler människor

Står en i garaget :grinning_face:

Japp, om den inte får vikt på exakt rätt ställe så stänger den av som jag förstår det.

Löser du enkelt med att lägga en tjock jacka motsv mitt på sätet.

1 gillning

I USA använder dom sig av 20-30 kilos Kettlebell som lär vara lätta att placera på “rätt ställe”

Vad är det för fel på hotell

Blir inte lika bra videos gjorda då :slight_smile: Jag är content creator, allt jag gör ska vara avdragsgillt :wink:

4 gillningar