Tänker att specarna borde likna de som finns på norska sidan (förutom priset såklart).
Jag har fått de svenska utrustningspaketen i PDF-form men verkar stämma med norska
Ingen SR med navigation, går inte ens att få ![]()
Lite märkligt att de tar bort apple carplay/android auto, samt navigationen i SR versionen. Riktigt avskalad då, men de anser väl då att allt ska skötas via mobilen då antar jag. Jag hade nog kunnat levat med SR om de lagt med pleos med navigation utan apple carplay och android auto.
Attraktiva priser, hade dessa funnits i våras när jag letade bil hade en Ioniq 3 N-line nog varit svår att motstå. Det ska vara motoreffekten då som är riiiktigt klen.
Ja, det liknar nästan den gamla ur-Ioniqen jag hade, med omkring 90 kW effekt. Klart i underkant för en modern elbil.
leasingen drar iväg med prime och n-line jämfört med köpepriserna. Synd att man måste upp till LR select eller trend innan man får det nödvändigaste man får i de flesta nya bilar idag.
Näääh lockar inte mig, utan hade hellre tagit en Kia EV2 om den hade haft pleos.
Nu har jag bara snabbskummat igenom specifikationen, men lanseras den utan V2L i Sverige? Något som går att bekräfta/dementera hos Hyundai?
Har skickat till Hyundai om det nu!
Vill också rätta mig själv. Inbyggd navigation verkar kräva Prime men Apple Carplay/Android Auto är standard - puuh, det räddar hela situationen!
Men ohhhhh – kolla aldrig en bra story har vi ju sagt vad skall vi nu rasa på ![]()
Japp, det är korrekt, V2L finns inte på Ioniq 3. Jättekonstigt.
Finns som tillval i Norge, då i kombination med 22 kW ombordladdare.
Synd på rara ärtor att tillvalet inte finns i Sverige. Då faller den nog tyvärr som min nästa bil.
Det förklarar det tidigare som hade varit ologiskt och att priserna sticker iväg mera från prime nivån. Nog borde väl värmepump ingå på bilarna i Sverige väl?
Ja, värmepump är standard på alla svensksålda enligt utrustningslistan.
Är nog fortfarande inne på att Kia EV2 nog är det bättre valet med tanke på vad man får för pengarna.
Fått detta till svar när jag frågade varför man skippat det:
”Hej Christoffer,
För en bil i den här storleken bedömer vi inte att funktionen V2L är lika viktig som hos större modeller.”
Verkligen jättesynd, gör bilen helt ointressant för mig också. Och som @Esse sa i podden så hade denna kunnat vara intressant för honom men inte utan V2L vill jag lova.
Verkligen en missbedömning av svenska Hyundai. Finns ju åtminstone som tillval i andra länder.
Jag har frågat min handlade med, men misstänker att samma svar kommer från dem med.
Om detta skulle påverka eventuell V2G-funktion hade det varit “katastrof” imho.
Som sagt, det finns en anledning att Kia är populärare än Hyundai och man får V2L i den mindre Kia EV2, men inte i Hyundai då tydligen för att Hyundai skall tycka vad vi behöver ![]()
Otroligt tondövt av Hyundai.
Kostar absolut inget extra när de bygger bilarna och sälja adaptera som tillval så finns alternativet.
Man förstår varför de inte säljer eller har sålt bilar i Sverige
Var tvungen att titta lite närmare på designen.
Och den må vara cool men herre jisses vad många linjer som inte följer varandra ochh skapar symmetri eller bara abrupt bryter av eller ger bilen ett skevt intryck ![]()
Taklinjen vs rutlinjen är F.N det värsta
Ja, det är en missbedömning av marknaden - en modern elbil ska innehålla V2L.
Och tycker tvärtom, gillar designen och att den utmanar sinnet.