Nu blev inte Youtube i bilen riktigt lika viktigt för mig längre – Apple Vision Pro löser biffen

Kan helt klart se mig med ett Apple Vision Pro som följer med mig i bilen så fort det skall köras familj ut till sportevenemang – tidigare så tyckte jag att det var självklart med en ca 15 tums horisontal skärm i bilen men Apple Vision Pro (och säkert en horder av konkurrerande kommande headset) löser det där med så mycket bättre bravur. Men man ser ju ut som ett fån.

5 gillningar

Haha! Ja, grannt är det inte :smiley:
Men 38 000 är kanske inte vad det hade kostat för att få YouTube på en befintlig hårdvara, så det är fortfarande rimligt krav kan jag tycka.

Se! Jag säger ju att man kan kolla på andra enheter :smiley:

2 gillningar

Frågan är om det funkar så bra?. Iofs slår man på trevelmode så kanske det funkar eller?

Lär testa

Inte för att vara den som är den men är det inte trevligare om du är lite närvarande på dessa sportevenemang? :grin:

Gäller inte vid orientering – kommer bara gå ner i något kärr och så blir ungen faderslös.

38.000 för att titta på YouTube vad är det jag inte förstår…

Inskolningsklassen FTW! Skämt åsido, jag började med den här sporten som 22-åring (hustrun när hon var fem), tjusningen är att alla åldrar och erfarenheter kan delta vilket inte kan sägas om så många andra idrotter.

1 gillning

Ja det är rätt fint faktiskt :slight_smile:

Liten video på härligheten.

Inte ens om du tittar på min youtubekanal? :grimacing:

Tittar inte på YouTube bara om jag behöver info om något som man gör på Google typ

Så nej jag tittar inte på din kanal

2 gillningar

Har några kompisar som inte alls förstår sig på Vision Pro. Själv är jag helt lyrisk och lär slå till på en rackare när den väl kommer hit (även frugan vill ha en egen).

Mysiga hemmakvällar !

Två Vision Pro med SharePlay aktiverat är nog inte fy skam! :smiley:

Hehe perfekt – ”SharePlay” lär för övrigt bli nya Tinderordet.

Om man (så som jag själv) står inför att bygga ett dedikerat hemmabio-rum och förutom renovering även skall inhandla Tv, högtalare, övrig teknik, soffor osv och istället kan inhandla ett(eller två) Apple vision pro och använda det som sin bio i sitt befintliga vardagsrum så framstår trots allt det inte som så dyrt. Dessutom kan ditt biorum då även användas till något helt annat. Spännande tanke.

Jag tycker filmerna när recensenter rör sig genom sina hem och har “skärmar” i Vision Pro lite här och där är helt fantastiska. Ett Zoom-fönster på kontoret, någon film-app i vardagsrummet och ett youtube-klipp från någon matkanal i köket.

Jag begriper inte hur man inte kan se storheten i produkten. Jag har inte testat den, så jag vet inte hur bra man har fått till det. Men potentialen i produktkategorin är ju enorm - och som alltid med Apple lär väl den andra generationen ha förfinats.

I boken om Steve Jobs berättade han att man hade “knäckt det” angående Apple TV. Jag har alltid funderat på vad detta egentligen innebar, för det har ju inte kommit något revolutionerande efter det (Apple TV har ju “bara” förfinats under åren). Häromdagen läste jag att man har Vision Pro-liknande patent från 2007 (det finns mer att läsa om det här) och då begrep jag att Steve nog varit med om att diskutera Vision Pro i ett tidigt stadie. Jag gillar den tanken i alla fall!

Steve Jobs, vi saknar dig!

Alltså vill inte va sån men kan ha min laptop med mig i alla rummen med :wink:

Skömt åsido, jag har provat en del VR, framförallt för virtuella provmonteringar på jobbet, det är coolt och så i sin enkelhet men fattar inte grejen annars, skulle gärna bli motbevisad.