Provkörning av Mazda 6e

Det kanske förklarar varför många märken har specialmodeller och -priser riktade till företag? Om det inte är en variant som är registrerad hos Skatteverket åker man ju på förmånsvärdet för fullpriset.

(För personalbil måste jag ta hänsyn till både faktiskt pris och förmånsgrundande pris.)

Nu har Mazdan prissänkt 6e med 50 kkr lagom till jul. Hur går det med försäljningen egentligen?

Jag tycker ju att det finns ‘något’ med 6e, för den är ju snygg, men är det detaljerna som fäller den? Jag är lite nyfiken på om @cgullin (eller lite mer långsökt @Esse) funderar på att göra en mer djuplodande video/recension i svensk miljö av 6e?

Ah se där, det gör dem rätt i, behöver matcha Tesla!

jag har en tanke om det men det är så himla många bilar, är uppbokad till slutet på januari just nu.. om jag inte får tag i en Toyota bz4x awd till årets Åre-resa så tänkte jag 6e :slight_smile:

3 gillningar

Vart hittar du detta? På mazda.se kostar den 499 fortfarande :slight_smile:

Lite dåligt skyltat halvvägs ner på sidan. Rätt mycket bil för pengarna ändå.

1 gillning

Se där! Såg att den gick att privatleasa för 4500kr/mån också. Har mailat och frågat om den finns ledig så ska jag nog klämma in en körning :slight_smile:

3 gillningar

Tack för kompletteringen @iconoclast

Har även sett flera bilhandlare som har annonserat den kampanjen.

Jag såg precis Björns 100mils test med Mazda 6e lilla batteriet LFP. Otroligt svagt konstruerad elbil för 2026 om allt står rätt till på den bilen. Man blir ju fundersam hur dåliga elbilar som kommer ut på marknaden 2026.

En kort summering?