Då har äntligen Volvo bekräftat att nya EX60 kommer att presenteras i början av 2026
Tyvärr börjar Volvo likna Tesla i att lova runt och hålla tunnt
EX30 vad jag har förstått av ägare är 2-3 uppdateringar från en färdig produkt
EX90 levereras till kunder lite som halvfabrikat
ES90 är vapour ware
EX60 bakljusen ser ju bra ut Hur blir det med resten och när
Jag vill verkligen att Volvo ska lyckas sprida Swedish Grace över hela världen och det vi sett EX30 och EX90 ser otroligt väldesignat ut på utsidan interiören däremot är inte helt up to snuff om man jämför med exempelvis en first gen XC90 och var är EM90…
Snälla Geely sälj Volvo till någon som bryr sig
Vad är det som inte funkar bra?
Äger ingen själv men har folk runt mig som köpt EX30 och har en hel del småsaker som dom tar upp med sina handlare ganska ofta mer vet jag inte…
Jag äger själv en EX30 sen drygt ett år och jag har inte haft några fel på den och den levererades färdig enligt min mening och den uppfyller verkligen mina krav och behov.
Sen dom uppdateringar som kommit har ju gjort den ännu bättre så jag har inget att klaga på.
Sen när det gäller EX60… Den som lever får se helt enkelt.
Vet tyvärr inte hur jag ska tolka deras nya slogan ”designad för att lära sig och bli bättre med tiden”. Lite tvetydigt kan jag tycka.
Troligen menar de att bilen med sina OTA kommer lära sig och bli bättre med tiden. Men i det fallet får man ju hoppas ledtiderna blir bättre än med EX90.
Man kan också tolka det att deras slogan riktar sig till utvecklingsteamet som bygger bilen och då blir det ju inte en lika positiv slogan.
Men orsakerna med i tolkning av slogan i båda dess betydelse kan ju förklara att det tar lång tid att bli en “färdig” bil.
Med det sagt, så hoppas jag verkligen att Volvo lyckas med EX60 och trycker dit oss tvivlare. För Volvo behövs på marknaden!
Tack för input, uppskattas !
Min gissning är att de menar att de kommer samla in en massa sensordata (lidar osv) för att på sikt lära bilarna att funka mer autonomt.