Intressant nyhet från Hyundai med deras helektriska Hyundai Staria MPV som de nu ska visa upp på Motorshowen i Brussel 2026. Staria har ju funnits sedan 2021 som Fossil/Hybrid.
Intressant på många sätt, eftersom den kommer med 800V, men varken på den kommande nya IMA, eller på den E-GMP.S plattformen som Kia PV5 med sin 400V använder, utan man kommer använda en modifierad ICE N3 plattform som Tucson och Santa Fe idag använder.
Flera frågor väcks ju:
Första är väl om Europa och Sverige möjligen blir marknad för denna Staria MPV EV?
Är syftet att vi kommer få se även Tucon och Santa Fe framöver som EV?
Sedan undrar man ju vad som händer med IMA plattformen???
Någon/några av herrarna @cgullin@Esse@Kristofer som bokat in milano mässan i April?
Hyundai Ionic 3 ska tydligen visas på den mässan. Jag hoppas ju få se pleos och apple carplay ultra då i denna redan vackra skapelse, men lika bra att inte ha för stora förväntningar då man haft för stora förväntningar tidigare då de visar upp bilen.
Milan Design Week 20-26 April är den klassiska designmässan möbler belysning kök textilier mm men dom har iår Salone del Mobile jag gissar att det blir mycket fokus på design flera designskolor ska visa upp sina project Lexus ska tydligen visa något Samsung mfl så kanske inte så mycket nyheter färdiga för gatan men mässområdet Fiera Milan Rho är gigantiskt så plats finns ju
Jag brukar försöka klämma in Milan Design Week och EICMA på hösten om jag är “hemma”
aha, jag trodde det var mera bilmässa då än vad det verkar vara!
Kul ändå att ionic 3 med sina kurvor platsar på denna mässa!
Lär väl få se mera betyckningen vad gäller pleos och apple carplay ultra då i annat forum när produktionsbilen släpps.
Ja, de har ju gått några år nu sen kia ev6 och ioniq 5 släpptes. Eniro och gamla ioniq rullar ju på jättefint. Jag har svårt att tro hur en sån teknisk avancerat företag som kia/hyundai inte kan lösa det…