Ja har inte @cgullin och @Esse snackat om att kanske göra nån resa tillsammans?
Vore ju väldigt nice. Frågan är förstås om de isåfall kan enas om vilken bil de skulle tävla med BMW, Audi eller kanske en helt ny otippad?
Som vi säger då det är kallt här i norr (dvs -25 som varmast) Det är iaf myggfritt som positiv twist. Lycksele är för övrigt min barndoms stad hoppas den inte skämde ut sig då du passerade
Jag hoppas en ID:7 Pro S ställer upp, Pron som var med i fjol blev väl typ 5a-6a någonting och bara ca 20 min efter täten. ProS med högra laddhastighet (och även lite lägre blandad förbrukning 13,8 mot 14,4) borde göra att den har en chans i toppstriden.
Verkligen! Den kommer troligen behöva 4 stopp. Eller egentligen mindre men kör/vilotidsreglerna säger 4,5 timmar, vila, 4,5 timmar. Fördelat på två förare blir det 18 timmar körning och 1,5 timmar vila på de 160 milen. Mer laddning än så torde inte behövas heller.
Planen var att köra detta år och sen jobba och besöka alla Sveriges bikeparks på vägen söderut igen, men fick en helg med Downhill i Åre inbokad så det får snällt skippas att vara med på detta äventyr.
Synd för vi hade definitivt varit först med att köra med fullastad bil med 3 cyklar bakpå.
Kan vara bra för sörlänningar att besöka norrland. Har bott där halva mitt liv och fått uppleva när skolbussen fått stopp pga kylan och halvförfrusit händerna och fötterna i kylan, men trivdes jättebra där uppe och uppskattar det än mera att besöka nu när jag flyttat söderut. Otroligt vackert utefter höga kusten och under sommarhalvåret finns det många utflyktsmål man måste uppleva om man är där.
Kan ni dessutom slita er från bilen en stund, så går det båtar ut till Ulvön också, där det garanterat är värt ett besök. Nu vintertid om det finns snö, så är det ändå mäktiga landskap att färdas igenom så du @Larsson gör rätt i att inte ha bråttom
Jag kände också att detta vore en kul grej. Men kör de i ett streck utan ett längre stopp för lunch eller övernattning?
Antar då att de får turas om att köra och äta vid laddstoppen